Bankingul digital a făcut mari progrese în ultimii ani, după cum a menționat Todi Pruteanu, Managing Director CEE al FintechOS, în discursul său la conferința Digital Banking Scorecard.
„Am observat în ultimii ani o abordare pragmatică a băncilor legată de direcția în care investesc în digital banking. S-a produs modificarea de paradigmă de la modul aspirațional ca ceea ce este digital bankingul la modul pragmatic.”
Un aspect subliniat de Todi este aplecarea pentru user experience (UX), care presupune nu doar trecerea unui proces din analogic în digital, ci regândirea acelui proces astfel încât să fie potrivit utilizatorului și, din acest motiv, este important că UX a devenit parte a conversației.
„Abordarea digitală a proceselor conduce la o schimbare a modelului de business pentru că presupune și simplificarea și eficientizarea acestora.”
Băncile din eșalonul secund înțeleg că trecerea spre bankingul digital este o problemă de supraviețuire pentru că este ceea ce așteaptă clienții de la ele. Durata acestui proces ține de strategia fiecărei instituții și de modelul de business.
Citește și:
Un lucru punctat de Todi a fost intrarea în spațiul serviciilor financiare a jucătorilor non-bancari, cum ar fi eMag, care vin cu strategii agresive și cu servicii dedicate pentru clienți.
„Transformarea digitală înseamnă o abordare front to back, pornind de la canale, audiență, tipurile de produse oferite și până la back-office și sistemele de bază.”
Executivul FintechOS a reiterat faptul că a deveni digital nu presupune doar trecerea unui proces analog în digital, cu tot ceea ce înseamnă acel proces, toți pașii lui, ci reprezintă o schimbare de mentalitate, un mod de regândi procesele astfel încât rezultatul să fie cât mai atractiv pentru clienți.
Mai sunt câțiva factori care definesc bankingul digital în prezent pe care Todi Pruteanu i-a menționat, precum investițiile în eficientizarea operațiunilor, dar și aplecarea cu adevărat spre experiențe omnichannel.
Citește și:
Află mai multe, din videoul de mai jos:
+
Future Banking a lansat o nouă ediție a raportului de progres al digital banking pe piața locală, Digital Banking Scorecard, care analizează principalele elemente care facilitează digital bankingul în acest moment. Poți citi raportul aici.
Conferința Digital Banking Scorecard este un eveniment realizat de Future Banking și susținut de FintechOS, ING Bank, UniCredit Bank, IDnow, Raiffeisen Bank, Namirial, First Bank, Banca Transilvania, 123 Credit, Autonom și Imod Flowers.
Foto: Ovidiu Udrescu