Simplu Credit, instituţie financiară nebancară (IFN) aflată în top 10 al societăţilor de profil din punct de vedere al activelor, a înregistrat în primul trimestru din 2022 vânzări de credite către persoane fizice în valoare totală de 4,93 milioane de lei, echivalentul a aproximativ un milion de euro, potrivit agerpres.
De asemenea, vânzările au fost în creştere cu 44% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când valoarea totală a creditelor acordate a fost de 3,4 milioane de lei.

„Simplu Credit IFN este o instituţie financiară care îşi angajează anumite riscuri pe care băncile nu le asumă, îşi propune să crediteze responsabil şi oferă clienţilor o gură de oxigen în anumite situaţii de eligibilitate prin acordare de credite pentru nevoi esenţiale şi urgente, refinanţări şi consolidări de credite mai dezavantajoase într-unul singur mai ieftin, pe o perioadă de timp de obicei mai mare de 4 ani, astfel încât la final, clientul să poată folosi creditul şi să rămână cu un grad de îndatorare decent, de maxim 40%”, spune Mircea Lupu, general manager Simplu Credit.

Însă mai mult de 40% din numărul vânzărilor realizate în primul trimestru au însemnat soluţii de refinanţare a creditelor acordate clienţilor care încheiaseră mai multe împrumuturi la alte instituţii de tip IFN. 

Astfel, cel mai frecvent caz întâlnit de către agenţii Simplu Credit este cel al clientului care strânge în timp scurt 4-5 credite, pe care reuşeşte să le achite la timp doar câteva luni, după care acumulează dobânzi, se îndatorează şi nu mai reuşeşte să plătească la termen, riscând astfel executarea creditelor şi înrăutăţirea situaţiei raportate la Biroul de Credit.

În prezent, Simplu Credit are 11 agenţii fizice la nivel naţional, unde clienţii interesaţi pot accesa împrumuturi rapide şi beneficiază de consilierea agenţilor pentru a alege produsele potrivite nevoilor individuale.


Profilul debitorului

Clienţii cel mai des întâlniţi în solicitările de împrumut ale Simplu Credit au vârste între 25 - 34 de ani, studii medii, sunt căsătoriţi şi locuiesc împreună cu părinţii/rudele. Aceştia au venituri cuprinse între 1.501 - 2.500 lei şi, în mare parte, sunt persoane neeligibile pentru accesarea unui credit bancar. 

Valoarea medie a unui împrumut pe care îl obţine un client este de aproximativ 10.000 lei, iar durata medie de creditare este de 4 - 5 ani. În ceea ce priveşte rata dobânzii practicată de Simplu Credit, aceasta porneşte de la 39% pentru clienţii cu un istoric bun de plată şi care nu figurează ca restanţieri la Biroul de Credite.

Cât despre principalele motive pentru care oamenii au apelat la un credit, acestea sunt renovări ale locuinţei, reparaţii sau asigurări pentru maşină, achiziţii de telefoane, servicii turistice, întreținere, precum și nevoi medicale.

Foarte semnificativ este că, din cauza nivelului redus de educaţie financiară, există un număr mare de clienţi care depăşesc gradul maxim de îndatorare (40% din venitul net), acesta ajungând în realitate chiar şi la 80% din venitul lunar, potrivit unui studiu realizat intern, fapt care contribuie ulterior la incapacitatea de plată a creditului și la necesitatea de refinanțare a acestuia cu altul. 

În plus, mulţi doresc să obţină credite fără să aibă realmente nevoi urgente sau esenţiale. Astfel, din totalul clienţilor care se adresează Simplu Credit, doar 10% sunt consideraţi eligibili, cu posibilitatea returnării banilor. Totodată, 1 din 10 clienţi care apelează la un credit IFN încearcă de la început eludarea contractului prin neplata acestuia.

Înființată în 2007, Simplu Credit este o instituţie financiară nebancară aflată în top 10 jucători pe piaţa IFN-urilor independente din România, specializate in credite de consum, din punct de vedere al activelor.

Sursă foto: 131649119 © Designer491 | Dreamstime.com