Aproximativ 46% dintre românii utilizatori de servicii bancare efectuează plăți prin internet sau mobile banking, în creștere cu 70% comparativ cu ponderea românilor care realizau plățile de această manieră în decembrie 2020.

Datele au fost cuprinse în cercetarea de piață „Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor", realizată în iulie 2022 de către Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și comandată de Asociația Română a Băncilor.

Între timp, procentul a mai crescut, ceea ce arată tendința și dorința utilizatorilor de a avea acees rapid și facil la sisteme bancare digitale, care să le ușureze viața financiară.

Pe de altă parte, și gradul de incluziune financiară a crescut, ajungând la 68% în România la jumătatea anului 2022, potrivit cercetării, creșterea fiind cu zece puncte procentuale peste nivelul raportat în anul 2017.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna iulie 2022, la solicitarea Asociației Române a Băncilor și cu sprijinul Institutului Bancar Român, pe un eșantion de 1.066 respondenți adulți, care utilizează servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 3%.

Impactul remote banking

Bankingul la distanță are un impact important în industria financiară, pentru că implică o schimbare de paradigmă atât din partea entităților financiare, cât și a celorlalți jucători din industrie.

Vom discuta despre impactul acestor transformări profunde în industria financiară în cadrul celei de-a treia ediții a conferinței Digital Banking Scorecard (DBS), unde vom lansa o nouă ediție a raportului care urmărește progresul digital banking în România.

Conferința Digital Banking Scorecard are loc în 22 martie 2023, de la ora 10, la hotelul Sheraton din București.

Invitații din sesiunea remote banking sunt Eleni Skoura (Head of Retail Banking, ING Bank), Todi Pruteanu (Managing Director, FintechOS) și Ionuț Encescu (Head of Products & Digital Innovation Hub, First Bank).

Eleni Skoura a mai arătat, pentru Future Banking, și care sunt noutățile pe care banca le-a adoptat în procesul de transformare digitală.

Astfel, anul trecut, am lansat pre-aprobarea financiară 100% digitală pentru creditele ipotecare, o premieră în piața din România, pentru că deciziile legate de viitorul nostru cămin necesită propriul timp de gândire și spațiu personal. Am lansat ING Young în Home’Bank pentru că și copiii și adolescenții au nevoie de autonomie, iar părinții lor trebuie să dețină controlul asupra nevoilor lor financiare. Autonomia, într-un mediu controlat, este o necesitate foarte importantă pentru orice familie cu copii între 10-18 ani. Totodată, pentru că siguranța clienților noștri este pe primul plan, am lansat funcționalitatea SANB – Serviciul Afișare Nume Beneficiar, prin care aceștia pot vedea exact în contul cărui beneficiar se duc banii transferați, pentru prevenirea fraudelor și a tranzacțiilor eronate.”

La rândul său, Ionuț Encescu, Head of Products & Digital Innovation Hub, First Bank, a menționat că, și în cazul instituției bancare din care face parte, există o mare atenție către nevoile clienților și dorința de a le oferi experiențe personalizate.

„La FirstBank, credem că transformarea spre digitalizare trebuie să fie inspirată, nu forțată. Îți oferim mai multe opțiuni, pentru a te putea bucura de o experiență bancară cât mai plăcută și adaptată nevoilor tale”, a mai spus Ionuț Encescu. 

Digital Banking Scorecard 2023

Ediția din acest an a raportului Digital Banking Scorecard evidențiază propunerile digitale și caracteristicile pe care băncile tradiționale le implementează în căutarea lor către remote banking.

Raportul evaluează băncile în șase categorii și calculează un scor de inovare agregat. DBS prezintă, de asemenea, tendințele majore în transformarea digitală și tehnologiile care schimbă fața băncilor tradiționale.

Printre celelalte teme de dezbatere de la Digital Banking Scorecard amintesc:

  • Onboarding-ul automat: faceți o primă impresie bună;
  • Inovații bancare mobile și hiperpersonalizare;
  • Experiența utilizatorului, un factor de diferențiere competitiv primar;
  • Confruntarea cu așteptările crescânde ale consumatorilor;
  • Inovații cu carduri și plăți.

Ceilalți vorbitori prezenți la Digital Banking Scorecard sunt:

  • Sebastian Burduja – Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării;
  • Cătălin-Aurel Giulescu – Chestor de poliție, Director General, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor din Ministerul Afacerilor Interne;
  • Andrei Niculae – Vicepreședinte, Autoritatea pentru Digitalizarea României;
  • Roxana Petria – Tribe Lead Customer Engagement, Retail Banking, ING Bank;
  • Andrei Stamatian – Director Retail Alternative Distribution Channels, UniCredit Bank;
  • Dan Avram – Şef Serviciu Management Segmente Retail, Banca Transilvania;
  • Adrian Dinculescu – Head of Sales & Presales CEE & Managing Director, Namirial România;
  • Valentina Dragomir – Sales &Business Development, IDnow.

Agenda completă și alte detalii despre conferință sunt disponibile aici.

Nu uita că evenimentele noastre se desfășoară și online în platforma de evenimente virtuale IC Events. Dacă alegi participarea în sala de eveniment ai acces și la platforma online. Participarea este gratuită!

Conferința Digital Banking Scorecard este un eveniment realizat de Future Banking și susținut de FintechOS, ING Bank, UniCredit Bank, IDnow, Raiffeisen Bank, Namirial, First Bank, Banca Transilvania, 123 Credit, Autonom și Imod Flowers.