Percepția că băncile comerciale sunt "companii oneste, legitime, necesare" a crescut masiv de la 33,9% în 2023 la 55,3% în 2025. Simultan, percepția că sunt "în general, țepari" s-a prăbușit de la 12,6% la doar 4,0%. Această îmbunătățire este pusă pe seama stabilizării indicatorilor economici precum IRCC și inflația.

Studiul realizat de BrandBerry a fost realizat în aprilie 2025 pe un eșantion de 1.244 de persoane, reprezentativ pentru populația digitalizată din România - preponderent clasa de mijloc urbană, educată și activă profesional. Acest segment, deși nu reprezintă întreaga țară, este motorul economiei, fiind responsabil pentru cel puțin 75% din PIB-ul României.

Cât de mult vorbesc românii despre bani?

La valul 1, studiul BCR arăta o Românie blocată în „tăcerea despre bani”, cu 75% dintre respondenți declarându-se nepregătiți financiar. Valul 2, publicat, surprinde primele mișcări reale: discuții mai dese, interes pentru planuri pe termen lung și un apetit clar pentru ghidaj profesionist. Dar evoluția nu e uniformă, iar decalajele se văd în continuare.

About

Team

Echipa Future Banking aduce cititorilor noutăți legate de inovațiile sau tendințele din domeniu, explicate în detaliu. Vrem să vă familiarizați cu digital bankingul, fintech-uri... Mai multe despre autor