După trei ani și o pandemie, băncile s-au reinventat în mod vizibil, iar serviciile digitale au fost în prim-planul acestor schimbări. Despre toate acestea a vorbit Robert Anghel, Head of Strategy & Business Development la ING, în cadrul Future Summit.

În anii '90, ING a fost prima bancă din lume care oferea servicii complet digitale. La un moment dat, banca a început să investească și în sucursale. De ce? „A fost momentul în care compania a decis că vrea să fie mai mult decât o bancă de economii, deci o bancă universală. Deci, atunci când ai nevoie să îndeplinești nevoi mai complexe ale clienților, când cererea acestora pentru consiliere financiară devine mai complicată, atunci ai nevoie de o prezență fizică. Am observat această dualitate și în România. Și am observat beneficiile acestei prezențe fizice", explică Anghel, care a continuat să vorbească despre noile perspective ale industriei din ultimii ani.

„În acești ultimi trei ani, când am trecut printr-o pandemie, industria bancară din România s-a schimbat în mod pozitiv. Toate băncile au acum cardul de salariu. Majoritatea băncilor au tranzacții digitale. E asta de ajuns? Nu știu. Sunt schimbările astea importante și influențează experiența clienților? Din punctul nostru de vedere, pot să vă spun că aceștia au reacționat pozitiv. Deci, dacă toată industria accelerează către trendurile digitale, cred că asta e o veste bună", a spus Anghel.

CITEȘTE ȘI: ING Bank lansează pre-aprobarea financiară a unui credit ipotecar 100% online

ING e un pion important al digitalizării și oferirii de servicii financiare noi și interesante. Anul acesta, printre altele, banca a lansat oferta dedicată studenților și tinerilor începând de la 18 ani și până la împlinirea vârstei de 24 de ani, care include un „Bazar" cu oferte cashback din partea unei game variate de comercianți, disponibile din Home’Bank, un serviciu de economisire automată la cumpărături, disponibil în Home’Bank, și zero taxe și comisioane la tot: deschiderea și administrarea contului, plăți și transferuri către/de la alte bănci, depuneri și retrageri, intrări de la alte bănci.

Iată mai jos discuția completă, „Digital Banking: The Next Steps to Excellence", moderată de Daniel Pană, Sales Director la FintechOS, la care au mai participat Márcio Spínola, SVP of Product la FintechOS, și Oana Ilaș, Director Executiv Dezvoltare & Management Produse Retail la Banca Transilvania.


+

Future Banking Summit este un eveniment organizat de futurebanking.ro și este susținut de: Mastercard, UniCredit Bank, ING Bank România, Raiffeisen Bank, Infocert, FintechOS, Inform Lykos, iFactor, AriadNext, Namirial, Filip&Company, BCR, First Bank, Citi Romania, enfineo, Oney Romania, Mokka, Credex, Certsign, Salarium, ProCredit Bank, Autonom și Magnolia.ro. Partener instituțional: Asociația Română de Fintech (RoFin.tech).

Vezi aici prezentările susținute de unii dintre vorbitorii de la Future Banking Summit.

Foto: Ovidiu Udrescu