Grupul Salt Bank, care a lansat acest an prima bancă românească 100% digitală, a încheiat primele șase luni ale anului cu o pierdere de 30.607 mii de lei. Pierderea se datorează în general restructurării băncii, aceasta fiind consolidată pe „scheletul” Idea::Bank. Noua bancă digitală românească, controlată de Banca Transilvania, și-a direcționat fondurile în general către dezvoltarea băncii digitale.

Grupul SALT Bank a încheiat primul semestru al anului 2024 cu o pierdere de 30.607 mii lei, în timp ce banca a înregistrat o pierdere de 42.780 mii lei, urmare a tranzacţiilor de vânzare şi de recunoaștere a portofoliului respectiv a creşterii cheltuielilor operaţionale de dezvoltare a băncii digitale. Marja netă NIM (n.red: marja netă medie a dobânzii) este de 2,9% la nivelul băncii şi 4% a grupului”, se arată în raportul BVB.

La finalul lunii iunie, Salt Bank avea o cotă de piață după activul net de 0,1%. Strategia băncii digitale a fost să își „curețe” portofoliul moștenit de la Idea::Bank și să își vândă creanțele. Salt Bank a apărut după ce Banca Transilvania a cumpărat Idea Bank și a trecut instituția financiară printr-un proces de restructurare. Lansarea băncii a fost susținută de o campanie solidă de marketing, banca digitală încercând să capteze clienți noi prin beneficiile oferite primilor 100.000 de utilizatori, aceștia căpătând automat statutul de fondator al băncii.

Ne-am propus să schimbăm regulile jocului în banking și servicii financiare, să aducem utilizatorilor un salt semnificativ în tehnologie și în experiența lor bancară, combinând stabilitatea financiară a unei bănci cu agilitatea unui fintech. De aceea, analizăm continuu comportamentul de consum, feedbackul și ideile utilizatorilor, dezvoltăm și îmbunătățim permanent. Nu vrem să fim perfecți, vrem să fim în fiecare zi mai buni și să oferim clienților produse și servicii adaptate nevoilor lor. Pentru că aceasta este promisiunea făcută la lansarea Salt: Banking. Dar cum vrei tu,” declară Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.

Raport Salt Bank/ BVB

Cum arată portretul clientului Salt Bank: este bărbat, câștigă lunar peste 1.000 de euro și locuiește într-un oraș mare

Clienții Salt Bank sunt în principal persoane cu statut social mediu și ridicat, aproape jumătate (46%) dintre aceștia având venituri ce depășesc 1.000 euro lunar și activează în industriile creative, domeniul de sănătate, cel financiar, sau în administrație publică. Două treimi dintre clienți sunt bărbați și folosesc Salt Bank pentru tranzacții zilnice curente („daily banking”).

Aproape jumătate dintre clienți provin din marile orașe ale României, preponderent din București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov, Timișoara și Constanța. Majoritatea clienților (79%) Salt Bank se încadrează în grupa de vârstă 21-50 de ani.

Cele mai frecvente tranzacții efectuate prin Salt Bank în primele 100 de zile de la lansare sunt plățile de mobilitate (pentru servicii de taxi sau limuzine), urmate de plățile la restaurante și în supermarketuri.

Din punctul de vedere al preferințelor de călătorie, top 3 cele mai populare destinații de vacanță în rândul clienților Salt Bank este ocupat de Grecia, Italia și Spania, iar între destinațiile exotice ale acestora se numără Bahamas, Jamaica, Columbia, Palestina, insula Fiji, Uzbekistan, Thailanda dar și destinații inedite din Africa precum Uganda, Ethiopia sau Zimbabwe.