Rezervările early booking pot compensa majorările de tarife cauzate de rata inflaţiei şi de alte creşteri de tarife, transmit reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Sectorul „Călătorii şi Turism" nu numai că reprezintă peste 10% din PIB-ul global, ci şi unul din zece locuri de muncă de pe planetă şi unul din patru noi locuri de muncă create la nivel global în ultimii cinci ani, arată studiul anual al Consiliului Mondial al Turismului şi Călătoriilor – World Travel & Tourism Council (WTTC), potrivit ANAT.

Agenţiile de turism au un mare atu: toate pachetele de servicii de călătorie oferite sunt garantate împotriva insolvenţei - adică toţi banii achitaţi în avans sunt asiguraţi, ceea ce nu se întâmplă în cazul în care, de exemplu, s-a achiziţionat un bilet de avion de pe o platformă online ori direct de pe site-ul companiei şi s-a făcut o rezervare hotelieră direct la prestator ori printr-o altă platformă. În cazul oricărui eveniment nedorit, imprevizibil, agenţia oferă (sau e obligată să ofere) consultanţă şi soluţii. În cazul rezervărilor 'pe cont propriu', toate riscurile de neconformare sunt preluate şi asumate de călător.

Totodată, agenţiile de turism nu mai sunt privite de mult timp, în toată lumea, de hotelieri sau de companiile aeriene drept revânzători sau comisionari, ci sunt văzute drept parteneri, care pot şi au dreptul să creeze pachete turistice, să ofere cât mai multe opţiuni avantajoase clientului final.

Consultantul în turism îţi oferă cele mai bune şi mai eficiente variante şi îţi scuteşte timpul de căutare. Plus că agenţiile de turism pot negocia tarife mai bune. Din păcate, acest lucru încă nu este înţeles de mulţi. Cei doi ani de pandemie au reorientat turiştii către agenţiile de turism, care identifică soluţii în cazul unor probleme apărute din motive independente de voinţa turistului.

CITEȘTE ȘI: „Turismul de răzbunare” în România: cheltuieli record, în 2022

Unul dintre atuurile agenţiilor de turism este acela că organizează pachete turistice cu curse charter, atât cu avionul, cât şi cu autocarul, pentru destinaţii de vacanţă precum Turcia, Grecia, Bulgaria, Egipt, Malta, Cipru, Spania, dar şi pentru destinaţii exotice precum Zanzibar, Maldive sau Republica Dominicană.

Agenţiile asigură un rulaj mare pentru partenerii din aceste destinaţii şi astfel pot beneficia de tarife imbatabile. Dacă ar dori să-şi rezerve pe cont propriu vacanţele către aceste destinaţii, un turist va achita cu până la 50% mai mult şi, în plus, va trebui să-şi asigure transportul, transferurile şi cazarea separat.

Totodată, ofertele early booking au fost lansate pentru sezonul estival 2023 începând cu luna octombrie, iar până la 31 ianuarie există cele mai mari praguri de reduceri, care pot ajunge până la 40%, în funcţie de hotel şi de destinaţie.

Campaniile de reduceri continuă apoi şi următoarele două luni, chiar dacă reducerile sunt ceva mai mici. Deja, rezervările pentru oferte tip early booking din octombrie până în prezent au crescut cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ceea ce indică dorinţa turiştilor români de a călători şi o mai mare predictibilitate. Cine rezervă pachete turistice early booking are garanţia hotelului dorit, perioadei dorite şi, fireşte, a destinaţiei dorite.

De asemenea, early booking acoperă majorările de tarife cauzate de rata inflaţiei şi de creşterea preţurilor la multe utilităţi şi bunuri de larg consum, fenomen întâlnit în toată lumea.

Potrivit ANAT, un agent de turism profesionist este un consultant de turism care oferă întotdeauna soluţii şi alternative

Agentul de turism se numără printre puţinii consultanţi neplătiţi de către public, care trăiesc doar din salariile şi comisioanele oferite de angajator. Mai precis, dacă un potenţial turist primeşte informaţii de la agentul de turism fără a achiziţiona un pachet turistic, nu va plăti nimic pentru acest serviciu. În SUA şi în anumite state din Europa occidentală, există o taxă pentru consultanţă, deci pentru obţinerea informaţiilor de călătorie.

În ceea ce priveşte siguranţa transportului aerian, agenţiile s-au străduit mereu să reruteze clienţii lor respectiv să le recupereze banii în cazul anulărilor sau întârzierilor unor curse aeriene. De altfel, este obligaţia lor, deşi ideal ar fi un Fond de garantare pentru companiile aeriene, aşa cum există în Danemarca şi în alte câteva state europene.

CITEȘTE ȘI: Platforma de ticketing BookTes anunță că a ajuns la 250 de muzee și operatori culturali în 2022

ANAT a solicitat crearea unui asemenea fond pentru România, iar proiectul este în lucru. În general, agenţiile de turism lucrează cu companii aeriene de linie/naţionale, care sunt membre ale unor alianţe internaţionale sau închiriază avioane în regim charter pentru propriile destinaţii operate.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) estimează o creştere a cererii turistice pentru 2023, atât pentru outgoing şi turism intern, cât şi pentru incoming, în cazul în care nu vor interveni alţi factori externi. Turiştii români sunt atenţi la cheltuieli, însă doresc mai mult ca oricând să călătorească din nou.

Rezervările early booking i-au ajutat să scoată mai puţini bani din buzunar şi să-şi ajusteze bugetele. Turiştii conştientizează că printr-o agenţie de turism economisesc timp, bani şi evită alte costuri ascunse. Plus că întotdeauna va exista un consultant care îţi va răspunde la telefon, atât la bine, cât şi la rău.

Alături de turiştii care trebuie să fie mulţumiţi, agenţiile de turism reprezintă parteneri eficienţi şi de încredere pentru hotelieri, pentru companii aeriene, companii de croaziere şi alte firme transportatoare, pentru ghizii de turism precum şi pentru alte companii din domeniul turismului sau din domeniile conexe, precum sunt parcurile de distracţie şi de aventură, asigurându-le acestora clienţi şi, fireşte, un rulaj bun.

Foto: Dreamstime