Conferința retailArena, unul dintre cele mai cunoscute evenimente dedicate industriei, are loc în această toamnă, pe 22 și 23 octombrie. Evenimentul revine cu speakeri importanți din retail și domeniile conexe, dar și cu teme de actualitate la Teatrul Național de Operetă și Musical "Ion Dacian".Mai jos am enumerat câteva motive pentru care nu trebuie să ratezi ediția retailArena de anul acesta.
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 7% în primul semestru din 2024 față de anul anterior, însă volumele achiziționate de gospodării au stagnat la nivelul primelor 6 luni din 2023, arată datele Consumer Panel GfK România. În plus, chiar dacă s-a redus la jumătate față de nivelul din primul semestru 2023, inflația este încă prezența pe piață: potrivit studiului Inflation Tracker derulat trimestrial de către Consumer Panel GfK, rata inflației în FMCG a fost de circa 3% în H1 ’24, comparativ cu anul anterior. Mai mult, 85% dintre cumpărătorii români sunt îngrijorați că prețurile ar putea să crească în continuare – după cum dezvăluie cel mai recent val al raportului Behavior Change lansat de Consumer Panel GfK.
Citește și:
Lista invitaților, dar și programul complet sunt actualizate în timp real AICI.
Programul retailArena 2024: paneluri, prezentări și fireside chat-uri
În intervalul orar 9:00 - 15:00, atât pe 22 și 23 octombrie, retailArena 2024 va găzdui manageri, CEOs, directori generali, dar și de marketing, alături de specialiști din logistică și FMCG. Cele două zile antrenante, pregătite pentru retailArena 2024, vin cu aproape zece paneluri, patru fireside chat-uri, dar și prezentări cuprinzătoare, care analizează temele care ”ard” din industrie.
Temele retailArena 2024
Așa cum v-am obișnuit, am concentrat conferința în jurul celor mai importante teme din prezent din industrie. Ținând cont de cele amintite mai sus, vom invita speakerii să ne descrie universul actual al industriei, prezenta ordine din retailul românesc și cel internațional.
Citește și:
Care sunt tranzacțiile care schimbă polii de putere în retail, dar și cum arată efectele inflației încă de la debutul fenomenului până în prezent sunt doar două dintre direcțiile cu care vom deschide evenimentul.
De asemenea, vom afla cum a evoluat conceptul de omnichannel, ce am învățat din el, atât consumatori, cât și retaileri, dar și care sunt noile trenduri în piață în ceea ce privește experiența creată în timpul unei achiziții.
Cum vor arăta centrele comerciale ale viitorului și care sunt tendințele dezvoltatorilor în piața din România este un alt subiect asupra căruia ne vom opri în cadrul discuțiilor din cele două zile.
Mai mult decât atât, nu putem să ne oprim la o nouă ordine în retail dacă nu venim și cu specialiști din logistică, specialiști care să ne arate care sunt provocările actuale și cum reușesc să gestioneze diferitele situații determinate de ecosistemul internațional.
Citește și:
Totodată, vom dezbate pe tema sustenabilității, unul dintre obiectivele primordiale ale companiilor. De la panouri fotovoltaice, la automatizarea fabricilor pentru un nivel cât mai ”verde” al producției, invitații de pe scena retailArena 2024 vor dezvălui care sunt țintele stabilite pentru 2025.
Specialiști din domeniu, pe scena retailArena 2024
Ca în fiecare an, retailArena aduce pe scenă importante nume din industrie, specialiști și manageri care discută aplicat, despre provocările din business, dar și despre oportunitățile și investițiile pregătite pentru 2025.
Dan Ostahie, fondatorul unuia dintre cei mai mari retaileri de electrocasnice din România, vine în cadrul evenimentului și va expune planurile de expansiunea pentru rețeaua de magazine Altex, dar și pentru fratele mai mic, Media Galaxy.
Citește și:
Trecem de la electrocasnice la alimente și îi amintim pe Adina Crăciunescu, Managing Partner Rețeaua locală de retail Magazine Diana, dar și Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer & E-commerce Carrefour, care vor împărtăși secretele din spatele rafturilor.
Brendon O'Reilly, Managing Director Fashion House Group & Liebrecht & wooD Management Romania, dar și Geanina Ungureanu, Head of Retail Romania, CPI Property Group, și Maria Crăciun Ruiz, Center Manager Veranda Mall, vor prezenta cum pregătesc experiențele pentru clienți, dar și care sunt tendințele centrelor comerciale în viitor.
Cătălin Secăreanu, Expansion Manager Pepco, va expune trendurile în home&deco, dar și cum sunt gândite noile colecții Pepco pentru copii. Completând segmentul fashion, Laura Ioana Nicolau, Marketing & PR Manager Meli Melo, ne va prezenta cu ce accesorii asortăm anul 2025.
Citește și:
Nu în ultimul rând, Adrian Mihai, CEO FAN Courier, dar și Lucian Baltaru, CEO Sameday, se vor alătura discuțiilor și ne vor spune cum se pregătesc curierii pentru cele mai aglomerate perioadă din an, Black Friday și sărbătorile de iarnă.
Lista invitaților, dar și programul complet sunt actualizate în timp real AICI.
Evenimentul este realizat de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu FAN Courier, Mastercard, IT Globers, Gun Media, Fashion House Group, Invest HK, Altex, Carrefour, VIVO!, Sameday, Bringo România, Veranda Mall, Mavericks, Full Out Media si TOMRA.