Din 17 ianuarie 2022, pentru IMM-uri și 1 februarie 2022, pentru persoane fizice aproape întreaga rețea de unități a Raiffeisen Bank va opera fără casierii. Banca va mai păstra casierii în câteva dintre unitățile sale, urmând ca doar în aceste agenții să fie făcute operațiuni cu numerar, în mod excepțional, pentru plata ratelor la credite. 

Astfel, banca continuă strategia de digitalizare, încurajându-și clienții, persoane fizice și juridice, să-și facă tranzacțiile sigur și rapid, prin canalele puse la dispoziție: Raiffeisen Online, Smart Mobile, ATM-uri, MFM-uri, echipamente depunere multivalută etc.

Lista cu agențiile băncii care mai fac operațiuni cu numerar o găsiți aici

Contextul actual a condus la accelerarea multor proiecte de digitalizare și a presupus implementarea rapidă a soluțiilor pentru operațiuni fără numerar, nu doar în industria bancară. Soluțiile digitale Raiffeisen Bank, inclusiv pentru nevoile uzuale de numerar ale clienților, sunt accesibile prin rețelele de mașini ale băncii, mult mai mari numeric decât rețeaua de unități, cu disponibilitate, în mare parte, 24/7. Aceste echipamente (MFM/ATM, colectare etc.) sunt mai eficiente, pentru că permit efectuarea operațiunilor într-un timp mult mai scurt, față de casieriile clasice.  

„Pandemia a însemnat, pe lângă multe altele, și o deschidere mai mare din partea clienților față de soluții digitale, lucru care ne-a încurajat să adaptăm în consecință și soluțiile noastre pentru numerar, degrevând astfel agențiile de o muncă repetitivă, cum e cea de casierie. Astfel, colegii noștri din unități vor putea dedică mai mult timp interacțiunilor cu valoare adăugată pentru clienți, fiind la dispoziția lor atât pentru consultanță legată de serviciile digitale ale băncii, cât și pentru produsele de creditare, de economisire sau investiții", a spus Monica Udrescu, director Canale de Vânzare cu Interacțiune Umană la Raiffeisen Bank.  

Operațiunile cu numerar care se efectuau la casierie vor putea fi făcute pe mașini multifuncționale sau vor avea soluții alternative (Raiffeisen Online, Smart Mobile, Colectare, echipamente depunere multivalută). Fiecare angajat al băncii va fi gata să asiste clienții pentru a învață să utilizeze eficient toate canalele alternative de plată (ATM/MFM, Raiffeisen Online, Smart Mobile).   

Puteți afla detalii despre rețeaua de unități și de MFM/ATM la Raiffeisen Bank.

Ce operațiuni se pot face la un MFM Raiffeisen Bank? 

  • Depunere și retragere de numerar în și din conturile proprii; 
  • Depunere în contul unui terț; 
  • Plata ratelor; 
  • Plata facturi; 
  • Depunere lei în contul terților (clienți Raiffeisen Bank); 
  • Operațiuni de schimb valutar (euro/USD în lei); 
  • Mini-extras de cont; 
  • Interogare sold; 
  • Schimbare PIN; 
  • Deblocare PIN 

Informații despre rețeaua de 50 de echipamente depunere multivalută (permit efectuarea de depuneri consistente de numerar, specifice modelului de afaceri al persoanelor juridice) găsiți aici.

Credit foto: Photo 17886248 © Viorel Dudau | Dreamstime.com