Directiva europeana PSD 2 ( Vocea bancilor VoB) este unul dintre cele doua sondaje si a fost realizat cu participarea a 90 de banci din spatiul UE, cu scopul de a analiza gradul de pregatire al acestora privind trecerea la era “open banking”, cu o concentrare mai mare asupra regiunii CEE, conform comunicatului de presa emis de catre companie.
Cel de-al doilea sondaj se numeste Directiva europeana PSD2 ( Vocea clientilor VoC) si analizeaza preferintele in materie de digital banking ale clientilor si masura in care sunt acestia pregatiti sa adopte servicii inovatoare, facilitate de PSD 2.
“Directiva PSD2 nu va avea un impact imediat de tip ‘big bang’ in sectorul serviciilor financiare, pe termen scurt. Totusi efectele sale, care vor avea loc gradual, vor fi ireversibile. Rivalii PSD2 vor trebui sa investeasca in cresterea gradului de incredere si in cresterea notorietatii in randul consumatorilor pentru a dezvolta noi oportunitati”, a spus Andrei Burz-Pinzaru, Managing Partner Reff & Asociatii, societatea de avocati reprezentand Deloitte Legal in Romania.