„Gura lumii, tradusă în indicatorii de încredere economică, este o componentă de care țin cont atunci când fac previziuni, în special cele privind creșterea economică. Toți indicatorii din diverse sectoare reflectă, într-o anumită măsură, business sentimentul. Realitatea este că acest sentiment se schimbă de la o lună la alta, așa că nu te poți baza în întregime pe el, dar rămâne o componentă care contează. Asimilez, într-un fel, gura lumii cu indicatorii de încredere din economie”, explică Valentin Tătaru, economistul șef ING România, pentru Wall-street.ro.
Cum iau românii decizia când trebuie să-și aleagă locul de muncă?
În ciuda impactului vocii lumii, mulți români aleg să își urmeze propria cale sau să își păstreze neutralitatea față de opiniile celorlalți. 42% dintre români declară că au luat propriile decizii atunci când și-au ales profesia, în timp ce, în cazul antreprenoriatului, doar 38% nu au ținut cont de părerile celor din jur.
Studiul despre Vocea Lumii/ Vocea Interioară a fost realizat de Unlock Research pentru ING Bank România în luna octombrie 2025, pe un eșantion de 800 de respondenți, reprezentativ pentru populația urbană a României cu vârsta între 18 și 55 de ani.