Câte facturi primiți pe lună? Ce metode folosiți pentru a le plăti și cum vă amintiți data scadentă?

După cum v-ați dat deja seama, în materialul de astăzi ne referim la plata facturilor. Primim în fiecare lună diverse facturi de la serviciile pe care le avem și este complicat să le gestionăm pe fiecare în parte, să știm data scadenței, sumele pentru fiecare plată. Drept care, cea mai bună metodă pentru plata tuturor facturilor și pentru o imagine de ansamblu a acestora este folosirea instrumentelor digitale.

Așa cum v-am obișnuit, materialele prezente în secțiunea „Get Digital” prezintă beneficiile practice ale funcționalităților din mobile banking. Și astfel ajungem la modul în care First Bank a inovat pe acest subiect în aplicația de mobile banking.

Plata facturilor în era digitală

Banca a pus la dispoziția clienților săi mai multe metode prin care pot fi gestionate într-un mod simplu, rapid și eficient toate facturile pe care le aveți.

Pentru a dezvolta aceste metode, Ionuț Encescu, Head of Products & Digital Innovation Hub la First Bank, a explicat că banca a analizat utilizatorii pe care îi are și la tipologiile de plăți de facturi și au ajuns, în prezent, la opt modalități de plată a acestora.

„Practic, universul acesta de plată al facturilor este foarte larg și sunt foarte multe tipuri de furnizori, de facturi, dar și automatisme ale clienților. Poate că pentru un client poate fi mai ușor să plătească o factură într-un anumit fel, dar alege să plătească factura în modul în care s-a obișnuit.”


O metodă des folosită este plata cu ajutorul cardului, practic îți înrolezi cardul la un furnizor pentru a achita automat facturile. Ceea ce oferă First Bank în plus față de alte bănci este funcționalitatea unică în România de listă abonamente. (Puteți vedea aici episodul anterior din „Get Digital” despre această funcționalitate)

Funcționalitatea „listă abonamente” îți permite să verifici oricând unde ți-ai înrolat cardul, astfel încât să ai un control asupra furnizorilor.

„O altă modalitate de plată a facturilor este aceea în care primești factura fizic, pe email, ca poză pe Whatsapp sau pe orice altă modalitate de transfer al fișierelor. Și în cadrul aplicației avem un modul care știe să citească codurile de bare de pe facturile fizice sau să le fotografieze și, după această operațiune, poți căuta fotografia sau fișierul PDF în telefon în fișierele descărcate, iar aplicația știe să citească factura și s-o transforme în ordin de plată”, a mai spus Ionuț Encescu.

Facturile pot fi plătite și prin debitare directă sau prin modalitatea clasică în care faci pur și simplu un ordin de plată. În plus, ceea ce oferă First Bank în acest ultim caz este posibilitatea de regăsi foarte ușor ordinul de plată în aplicație, căutând după trei litere ale furnizorului respectiv sau detaliile de plată din ordinul de plată respectiv. Mai mult, un utilizator poate să programeze plăți recurente pe viitor pentru un anumit furnizor.

„Inovația vine din multitudinea de variante de plată pe care le oferim clienților. În momentul ăsta nu există modalitate de a face plățile de facturi pe care să nu o acoperim”, a mai afirmat Ionuț Encescu.

Ce așteptări au clienții?

L-am întrebat pe Ionuț Encescu care a fost feedbackul primit de la clienți. Aceștia au spus că le este simplu să plătească cu cardul, să înroleze cardul la furnizori, doar că, după o anumită perioadă de timp, aceștia au uitat pe unde au înrolat cardurile și au dorit o modalitate prin care să poată revizui toate abonamentele.

În acest caz, „suntem singura bancă din România care, ulterior înrolării unui card, citim toate wallet-urile unde a fost înregistrat cardul respectiv.”

O altă problemă este legată de ilizibilitatea facturilor sau de varietatea codurilor de bare, care nu sunt standardizate încă la noi.

Modalitatea prin care banca a abordat problema a fost prin contractarea unuia dintre cei mai buni furnizori de soluții profesioniste de scanare din lume, pe care l-au integrat în aplicația de mobile banking, astfel încât acele facturi să poată să fie citite chiar dacă nu au o rezoluție foarte bună sau dacă luminozitatea din camera în care sunt scanată nu este foarte bună sau dacă sunt scanate de pe un monitor.

Ca urmare a acestor implementări, numărul facturilor plătite prin aplicație a început să crească din ce în ce mai mult, Ionuț Encescu menționând că cel puțin 1.000 de asemenea plăți sunt efectuate zilnic.

Aplicația de mobile banking a First Bank poate fi descărcată gratuit din Google Play și App Store. Puteți consulta și alte detalii pe site-ul First Bank, aici.

Transcriptul pentru acest articol a fost realizat cu ajutorul soluției software Vatis Tech care asigură cea mai bună acuratețe în limba română (95%).

Foto: Dreamstime