Omnicredit, fintech-ul care oferă soluții de factoring și scontare online, lansează un produs de finanțare a creditului furnizor adresat micilor antreprenori din orice domeniu de activitate, care doresc să preia noi comenzi sau livrări.
Compania marchează o premieră pentru România, prin prefinanțarea contractelor într-un proces integral digital. În același timp, reintroduce în portofoliu unul dintre produsele sale consacrate, Microcredit clasic, prin care clienții pot accesa credite de până la 100.000 lei fără garanții imobiliare. Pentru anul 2023, Omnicredit estimează un volum de finanțare de peste zece milioane de euro pentru cele două produse.
Creditul pentru plăți către furnizori este destinat antreprenorilor români care au nevoie de finanțare pentru dezvoltarea afacerilor existente. Ca urmare a problemelor de cash-flow și lipsei de lichidități, aceștia nu pot demara sau onora noi contracte sau comenzi.
Citește și:
Soluția vine în ajutorul lor prin prefinanțarea contractelor pentru noi comenzi sau livrări. Procesul de finanțare online durează până la 48 de ore de la momentul urcării în platformă a documentelor solicitate, care pot varia în funcție de suma cerută, minimum dovada noii comenzi sau a contractului care se va onora din această prefinanțare.
„Spre deosebire de alte produse de creditare din România, produsul Omnicredit se realizează 100% digital, de la înrolare, până la acțiunile ce urmăresc procesul de analiză și acordare a finanțării”, spune Elisa Rusu (foto), CEO, Omnicredit.
Omnicredit a realizat o serie de sondaje pe baza sa internă ce cuprinde aproximativ 12.000 de clienți, aflați în diverse stagii de acțiune, pentru a afla nevoile de finanțare ale micilor antreprenori în perioada curentă și în contextul de piață dat. A rezultat că 40% dintre respondenți au nevoie de prefinanțarea contractelor sau a noilor comenzi, creditul furnizor, iar 50% dintre aceștia au specificat nevoia pentru un microcredit clasic. Produsul din urmă a fost prezent în portofoliul fintech-ului anterior pandemiei de COVID-19.
Citește și:
„Ne menținem misiunea de a sprijini segmentul de microîntreprinderi, ca parteneri de creștere reciprocă. Facem acest lucru prin interacțiunea constantă cu clienții noștri, interesul pentru nevoile lor și diversificarea ofertei noastre de produse. Lansăm creditul furnizor, dar și microcreditul de până la 100.000 lei fără garanții, ca răspuns la aceste nevoi, iar pentru acest an ne propunem să acordăm un volum de finanțare de minim zece de milioane euro prin cele două noi produse”, continuă Elisa Rusu.
Compania deține un capital de finanțare de aproximativ șase milioane de euro, din surse de capitaluri proprii și împrumuturi asociați, o linie de finanțare de la un fond de investiții specializat pe debt, iar anul trecut a primit, în premieră pentru o platformă digitală de finanțare din România, o linie de creditare de din partea unei bănci românești.