Life Is Hard, companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București și inclusă în indicele BET-AeRo, a încheiat primul semestru din 2023 cu o creștere de 75% a profitului net, acesta ajungând la 2,8 milioane lei, iar cifra de afaceri a companiei se ridică la 13,3 milioane lei, cu 7% mai mult decât la jumătatea anului precedent.

Cea mai mare contribuție o are divizia de Insurance (51%), care operează platforma 24broker (cu peste 40% cotă de piață în România), respectiv divizia de Telecomunicații pentru digitalizare, cu o pondere de 42% din cifra de afaceri totală.

Conform raportului financiar pe semestrul întâi, compania se află într-un echilibru financiar stabil și are un nivel redus la expunere la risc (34% din active).

Life Is Hard și-a atins obiectivele stabilite pentru primul semestru 2023, iar companiile în care LIH este acționar ca urmare a campaniei de achiziții (Innobyte 100%, respectiv Performia 40%) au, de asemenea, mai mulți indicatori care înregistrează creșteri.

Astfel, într-o consolidare orientativă pentru rezultatele ecosistemului LIH, cifra de afaceri înregistrată de LIH și companiile în care are dețineri se ridică, însumat, la 20 milioane lei în prima jumătate a anului 2023, în timp ce profitabilitatea a crescut atât la nivel brut, cât și la nivel net, cu 106% față de perioada similară din 2022.

„Întregul ecosistem Life Is Hard are ca piatră de temelie digitalizarea, iar perioadele de raportare următoare vor aduce valoare sporită pentru partenerii noștri de construcție, căci avem în vedere direcții de creștere noi, unele deja în curs de derulare-pilotare. Viitorul acestei industrii ține de diversificare și specializare, iar conceptul de administrare a programelor de asigurare prin integrarea inteligenței artificiale, furnizarea de soluții la cerere și dezvoltarea de competențe tehnice pentru piața bancară și de asigurări sunt câteva dintre temele pe care vom reveni cu noutăți și care ne vor fundamenta relevanța ca partener de transformare digitală”, spune Cătălin Chiș, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație LIH.

2023 este anul în care direcția strategică de creștere LIH o reprezintă industria de asigurări, compania având în plan câștigarea unei poziții relevante la nivel regional. Proiectele în derulare cu cel mai mare impact direct se referă la 24broker, platformă pentru care echipa dezvoltă o nouă versiune și în care compania a investit pana acum 1,86 milioane lei (fonduri proprii), respectiv dezvoltarea de noi module cu impact in business-ul brokerilor de asigurări – proiect derulat cu finanțare europeană, printr-un contract cu valoare totală de 14 milioane lei, din care finanțarea nerambursabilă se ridică la 10.122.487,75 lei.

În primul semestru din 2023, valoarea primelor subscrise prin intermediul platformei 24broker de către brokerii de asigurare a crescut cu 2%, ajungând la 1,7 miliarde lei. Calitatea LIH de jucător emergent în piața asigurărilor este, de asemenea, susținută prin brațul de inovare LIH Ventures, prin care compania va investi în startup-uri cu capacitate de scalare ridicată din aceeași industrie și domenii conexe.