Fintech-ul myPOS oferă soluții de plată pentru IMM-urile din Spațiul Economic European, Elveția și Marea Britanie. A intrat pe piața din România anul trecut și deja a ajuns 12.000 de dispozitive pe piață.
Într-un interviu exclusiv pentru Future Banking, Laura Pup, Director General myPOS Romania, a vorbit despre evoluția companiei, dar și despre tendințele legate de plățile mobile de pe piață.
Cum a fost anul trecut pentru myPOS?
2022 a fost un an foarte bun pentru myPOS. Am continuat să înregistrăm o creștere a cifrei de afaceri și să ne consolidăm pozițiile pe piețele europene. Și în România am înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 177% (40 milioane de euro), datorită clienților din sectorul angro, precum și din domeniile food&beverage, health&beauty, taximetrie, retail și închirieri.
Citește și:
Și pentru cine nu știe sau nu este familiarizat cu ceea ce faceți voi, ce face și ce este myPOS?
Oferim soluții de plată simple și accesibile în magazin, online și mobile pentru peste 150.000 de companii din peste 30 de țări europene.
Ne străduim să oferim tuturor companiilor, indiferent cât de mici sunt acestea, șansa de a folosi noile tehnologii financiare și de a rezolva rapid provocările ce țin de plată. Este important de reținut că myPOS este singurul furnizor de soluții de plată care oferă decontare instantanee a fondurilor fără costuri suplimentare.
Oferim nu numai terminale POS, ci și un cont de client cu IBAN și un card de afaceri gratuit, precum și acces la o platformă de afaceri puternică, cu toate instrumentele de care comercianții au nevoie. Mai mult decât atât, antreprenorii pot beneficia de o ședință de consultanță gratuită din partea echipei myPOS la sediul companiei din București.
Citește și:
VEZI ȘI: Fintech-ul myPOS deschide magazin în București
Ați deschis magazin propriu aici la jumătatea anului trecut. De ce și cum au decurs operațiunile până în prezent?
Ne propunem să fim mai aproape de comercianții noștri și, ca urmare, ne-am accelerat expansiunea cu obiectivul de a fi prezenți în toate marile orașe europene. Anul trecut, myPOS a deschis noi magazine în București, Roma și Aix-en-Provence, precum și noi birouri în Dublin, Bruxelles și Londra.
Bucureștiul este una dintre piețele emergente pentru plățile cu cardul din Europa, așa că era firesc să ne extindem prezența aici. Operațiunile au crescut rapid, deoarece comercianții văd valoare în serviciile și produsele noastre. Estimăm dublarea cifrelor în acest an.
Aveți produse și servicii care oferă o experiență digitală completă pentru comercianți. Care ar fi cele mai importante dintre ele?
Toate produsele noastre permit comercianților nu numai să își extindă afacerea, ci și să supraviețuiască în mediul de business aflat în continuă schimbare, cât și în vremuri dificile. De exemplu, în timpul pandemiei, am văzut că unii clienți au avut probleme în realizarea/încasarea plăților și am introdus myPOS Glass, aplicația care poate transforma orice telefon Android, care acceptă NFC, într-un terminal POS.
Citește și:
Am fost printre primii din Europa care au introdus un software POS și primii care au introdus un SoftPOS care poate accepta sume peste limitele stabilite, permițând consumatorilor să-și introducă PIN-ul pe ecranul tactil al telefonului comerciantului. Așadar, toate produsele noastre sunt importante, deoarece răspund unei nevoi specifice ale comerciantului. Ne dezvoltăm soluțiile având în vedere feedbackul anual al comercianților și încercăm pe cât posibil să livrăm soluțiile de care au nevoie aceștia.
Care sunt pachetele pentru comercianți și costurile asociate?
myPOS oferă o varietate de servicii și produse, inclusiv terminale POS tradiționale și inteligente, începând de la 189 RON. Cea mai importantă parte, totuși, este că toate soluțiile myPOS vin fără contracte pe termen lung și comisioane lunare. În plus, platforma myPOS oferă multiple servicii cu valoare adăugată care îi ajută pe comercianți să rămână flexibili.
Citește și:
Scopul nostru este să îi ajutăm pe antreprenori să se adapteze la tendințele de plată în schimbare și la preferințele consumatorilor fără povara costurilor ridicate, care sunt adesea asociate cu utilizarea noilor tehnologii.
Care este situația legată de plățile digitale/infrastructura de acceptare pe plan local?
Datele centralizate de BNR relevă că la 31 decembrie 2021 erau operaționale în piață 306.890 de terminale de acceptare a cardurilor, dintre care 10.132 bancomate și 296.758 POS.
În 2021, rețeaua POS a crescut cu 41.501 de terminale (+16,3%), cea mai mare creștere anuală a instalațiilor înregistrată vreodată pe piața locală, în timp ce numărul de bancomate a scăzut cu 99 de terminale (-1%).
Nu avem încă datele oficiale și centralizate pentru anul 2022, dar vă asigur că numărul POS-urilor va înregistra o creștere cu peste 25% față de anul 2021 și numărul bancomatelor va scădea și mai mult.
Citește și:
Dacă comparăm aceste cifre cu numărul firmelor active din Registrul Comerțului, înțelegem că suntem departe de a fi printre primii care adoptă sau chiar printre utilizatorii medii a tehnologiei digitale.
Noua lege obligatorie POS urmărește, pe lângă reducerea evaziunii fiscale, să încurajeze utilizarea tuturor instrumentelor digitale de plată. Personal, consider că în România încă nu înțelegem că folosirea numerarului este extrem de costisitoare pentru toate părțile implicate.
Ca o paranteză, într-o discuție cu colegii mei din Europa, bancomatele din țările lor sunt rare și pe cale de dispariție, în timp ce în România nu cred că există bulevard fără 20 de bancomate.
Cum au răspuns comercianții la soluțiile myPOS?
Răspunsul a fost pozitiv, creșterea înregistrată fiind dovada. Anul trecut în România, numărul terminalelor myPOS a crescut cu 200%, ajungând la peste 12.000. Tranzacțiile pe platformă au crescut și ele, cu 98%. Am încorporat mulți clienți anul trecut și acest lucru va deveni vizibil în curând.
Citește și:
Un alt rezultat al acestui răspuns este ilustrat și de necesitatea extinderii biroului nostru local. La trei ani de la introducerea soluțiilor noastre de plată omnicanal în România, am deschis noul birou în București, unde antreprenorii pot discuta despre provocările lor de plată cu specialiștii noștri.
Transformarea digitală a devenit pentru toate instituțiile un obiectiv major. Cum reușiți să vă adaptați acestei schimbări și să implementați acest obiectiv?
Instituțiile și întreprinderile au nevoie de digitalizare pentru a deveni mai eficiente. Suntem în favoarea obligației legislative nou impuse plăților POS. Terminalele POS sunt văzute ca una dintre cele mai sigure metode de plată, deoarece creează un mediu sigur tranzacțiile clienților.
Modificarea viitoare a legii își propune să faciliteze experiența de plată atât pentru afaceri, cât și pentru clienți, iar myPOS îi poate ajuta pe comercianți să îndeplinească noile cerințe, să facă față provocărilor actuale ale peisajului de afaceri din România și să le ofere o oportunitate de a crește în același timp.
Citește și:
Cum arată strategiile myPOS de susținere a companiilor?
În primul rând, myPOS se adresează întreprinderilor mici și mijlocii, evident că nu excludem nici corporațiile mari. Anul trecut am semnat mai multe parteneriate cu companii mari, care vor deveni în curând vizibile pe piața din România. Adresându-ne companiilor mici și mijlocii, subliniem un pas important pe care vrem să-l facă și acesta este pasul către digitalizare. Acest pas îi va ajuta să-și dezvolte afacerile și să fie cât mai vizibili posibil.
Produsele și serviciile all-in-one îi ajută enorm în acest sens, iar aici voi specifica câteva: posibilitatea de a crea un site web absolut gratuit din contul myPOS, posibilitatea de a integra soluția de plata online pentru a putea extinde rapid numărul și volumul de vânzări.
Statistic vorbind, o soluție de plată crește volumul încasărilor cu cel puțin 25% într-un an, iar abordarea 360 de grade a clienților sau soluția all-in-one oferită de myPOS răspunde nevoilor actuale ale micilor antreprenori, fără costuri lunare și cu multe beneficii. Cu alte cuvinte, încercăm să-i învățăm să se dezvolte, să digitalizeze și să crească împreună cu noi, într-un parteneriat profitabil pentru ambele părți.
Citește și:
Care este valoarea adăugată propusă de voi și cu ce vă diferențiați de alte soluții mult mai populare local?
myPOS a fost primul și este în continuare singurul fintech din Europa care a oferit comercianților șansa de a-și obține banii în câteva secunde fără a plăti o taxă suplimentară pentru asta. Aceasta înseamnă că comercianții care acceptă plăți cu cardul prin myPOS își primesc banii în două, trei secunde. Îl pot retrage imediat și astfel să răspundă oricăror nevoi stringente.
În plus, toate terminalele myPOS sunt echipate cu un card de date gratuit conceput exclusiv pentru aceste dispozitive, oferind conectivitate mobilă 24/7. Cu myPOS, comercianții pot profita de dispozitivele POS tradiționale și inteligente și pot accepta toate metodele de plată – carduri cu cip, pin, magnetice și cu bandă de la operatori globali precum Visa, Mastercard, JCB și Amex, precum și scheme de plată europene precum Bancontact și iDEAL .
Citește și:
myPOS oferă multe instrumente gratuite care îi ajută pe antreprenori să accepte plăți oriunde – în magazin, online și din mers. Oferim mai multe soluții pe o singură platformă puternică și, spre deosebire de concurenții noștri, suntem, de asemenea, dispuși să oferim consiliere gratuită în showroom-urile noastre.
Care sunt provocările cu care vă confruntați?
Suntem un fintech internațional, care operează în 30 de țări, așa că provocările sunt multe – reglementări locale, peisaj de plăți în evoluție, economie în schimbare. Cu toate acestea, suntem obișnuiți să vedem toate provocările ca oportunități și, ca urmare, introducem noi soluții.
În România, provocarea rămâne atitudinea față de digitalizare – mulți oameni au o atitudine sceptică când vine vorba de plățile digitale. De exemplu, persoanele în vârstă nu au cunoștințe și folosesc rareori instrumente de plată digitală.
Citește și:
Mai avem afaceri care funcționează fără conturi bancare sau persoane care nu au card. Cunoaștem cu toții oameni care își retrag imediat salariile și pensiile de la primul bancomat pe care îl întâlnesc, își iau toți banii, cu care mai târziu stau la coadă și plătesc utilități și așa mai departe.
Conform ultimelor statistici, unul din patru români au card și maxim 33% dintre întreprinzătorii mici și mijlocii au POS. În concluzie, aș spune că cea mai mare provocare este schimbarea mentalității noastre ca țară, fie că vorbim despre persoane fizice sau companii.
Cum a schimbat peisajul financiar apariția fintech-urilor?
Fintech-urile se bazează pe inovațiile tehnologice pentru a concura cu instituțiile financiare tradiționale. Datorită acestor inovații, au optimizat și democratizat sectorul financiar, făcând serviciile și produsele ușor accesibile oricărei afaceri, indiferent cât de mică ar fi aceasta.
Citește și:
Gândiți-vă la decontarea banilor, de exemplu. Folosind instituțiile financiare tradiționale, anterior comercianții trebuiau să aștepte zile întregi pentru a-și obține banii. Uneori, cinci sau șase zile. Datorită fintech-urilor precum myPOS, oamenii își pot obține banii în câteva secunde, indiferent dacă este vacanță sau weekend. Scopul nostru este să oferim mai multă libertate, flexibilitate și oportunități.
Care sunt perspectivele pentru anul 2023?
Digitalizarea va fi un factor important care va ajuta IMM-urile să se dezvolte în 2023. Tendința este ca consumatorii și întreprinderile să continue să caute soluții fintech mai flexibile, în ciuda schimbărilor din cadrul macroeconomic.
Preconizăm creșterea atât la nivel european, cât și regional, și ne propunem să ne extindem cota de piață în țările în care activăm. De asemenea, intenționăm să introducem noi produse și servicii în curând și să ne extindem dincolo de Europa în viitorul apropiat.
Citește și:
Ce tendințe o să vedem pe acest segment în acest an și pe termen mediu?
Segmentul B2B este martorul unei digitalizări rapide și se așteaptă la servicii financiare de top. Ca rezultat, vom vedea că industria plăților aduce același nivel de calitate, securitate, personalizare și viteză plăților B2B ca și în segmentul consumatorilor.
Cum vedeți situația economică actuală și cât vă afectează în planurile de dezvoltare?
Pentru sectorul în care myPOS operează în principal – și anume IMM-urile, anul va aduce o serie de provocări cauzate de mediul economic în schimbare. Acest lucru va duce la un interes mai mare pentru soluțiile care optimizează procesele și reduc costurile inutile. Adoptarea noilor tehnologii, inclusiv cele de tip fintech, va fi cheia pentru adaptarea afacerilor la mediul în schimbare.
Citește și:
+
Platforma myPOS pentru acceptarea plăților cu cardul a luat naștere în urmă cu aproximativ 10 ani pentru a răspunde problemelor cu care se confruntau întreprinderile mici și mijlocii din Europa. Le-a permis IMM-urilor să-și folosească banii instantaneu după fiecare tranzacție, fără a plăti suplimentar pentru aceasta.
Prima versiune a platformei a fost lansată în 2014 și a evoluat treptat pentru a oferi o întreagă gamă de soluții pentru acceptarea plăților cu cardul și gestionarea întreprinderilor mici și mijlocii.
myPOS a fost înființată ca companie independentă în 2017. De atunci, a câştigat premii prestigioase, precum Best POS Innovation din partea Merchant Payments Ecosystem, în 2019, B2B Innovation Award de la FinTech Breakthrough Awards, în 2021 și premiul Best Use of Mobile acordat de FStech Awards, în 2022.