Raportul reprezinta rezultatul a trei ani de cercetare a transformarilor pe care este capabila tehnologia sa le aduca asupra mediului financiar. Asadar, principalele concluzii prezentate in urma studiului releva urmatoarele aspecte:
1.Cresterea preferintelor consumatorilor va avea implicatii profunde asupra design-ului si distributiei de produse si, cel mai probabil, va determina o schimbare a rolului companiilor. Platforme care ofera posibilitatea de a interactiona cu diferite institutii financiare printr-un singur canal pot deveni modelul dominant pentru serviciile financiare. Dezvoltarea acestor platforme, precum „open banking”, poate redefini organizatiile din sectorul serviciilor financiare, din organizatii foarte clar definite, cum sunt astazi, in entitati intersanjabile. De aici rezulta necesitatea ca detinatorii platformelor sa fie manageri capabili, echilibrand nevoile producatorilor cu cererea consumatorilor, se arata in comunicatul de presa emis de catre compania Deloitte.
2. Tot pe baza raportului, reiese faptul ca prioritatile diferite de reglementare, capabilitatile tehnologice, precum si nevoile clientilor ridica provocari tendintei globalizarii financiare si deschid calea modelelor regionale de servicii financiare, adaptate conditiilor locale. Chiar si firmele globale pot avea nevoie de strategii distincte pentru a beneficia de avantaje competitive la nivel regional si a se adapta la ecosisteme locale. Intre timp, tehnologia va intampina obstacole serioase in operarea in cadrul unor jurisdictii multiple, chiar daca utilizarea tehnologiei reduce dificultatile de intrare pe o piata sau alta. Operatorii traditionali pot deveni parteneri atractivi in acest sens, dorind sa acceseze noi piete, cautand oportunitati scalabile rapid.