Salt Bank, subsidiară a grupului financiar Banca Transilvania, urmează să-și lanseze serviciile și produsele către publicul larg în 2024.

Salt Bank propune clienților prima bancă 100% digitală, un neobank made in România, fiind astfel o premieră în piața locală. Așa cum spune și numele, noua companie va aduce o „ruptura pozitivă” față de clișeele tradiționale - un salt în curaj și inovație.

Puteți afla mai multe detalii chiar de la Gabriela Nistor din interviul pe care l-am făcut săptămâna trecută, în care discutăm despre această nouă bancă.

Salt Bank costruiește o bancă 100% digitală, cu mai multe caracteristici:

  • Centrată în jurul clienților, oferind experiențe nativ digitale.
  • 100% digitală atât în interfața clientului cât și în procesele interne.
  • Conformă cu reglementările locale și internaționale și garantând fondurile clienților prin Fondul de Garantare a depozitelor bancare din România.
„La alegerea numelui Salt Bank, am căutat ceva care să rezoneze cu noi, oamenii de aici. Acest nume reprezintă un salt de la clișeele tradiționale și un avans în inovație, agilitate și progres. Este un nume care vorbește despre ambițiile noastre, dar in același timp este simplu și familiar, reflectând spiritul echipei noastre: specialiști dedicați și experți, dar și prietenoși și accesibili. Avem curajul de a inova azi pentru a fi mai buni mâine și suntem hotarâți să dezvoltăm o companie sigură și de încredere pe termen lung”,  a spus Gabriela Nistor, Director General al Salt Bank.

Salt Bank a ales Engine by Starling, pentru platforma sa bancară de tip SaaS Cloud (Software as a Service) – parteneriat care este supus aprobării de către autoritatea de reglementare și supraveghere.

Platforma bancară proprietate a Engine, bazată pe cloud, va permite Salt Bank să deservească piața din România cu o gamă completă de servicii bancare digitale. Platforma Engine servisează Starling Bank, care are deja peste 3,6 milioane de clienți în Regatul Unit.

Folosind capabilitățile SaaS ale Engine, parteneriatul va permite Salt Bank să:

  • Ofere experiențe 100% digitale pentru deschiderea și gestionarea clienților, a conturilor curente și a produselor de economii.
  • Proceseze plătile și tranzacțiile cu cardul, precum și gestionarea creditelor.
  • Gestioneze operațiuni prin intermediul portalului Back-Office brevetat de Engine. sunt incluse servicii pentru clienți, monitorizarea și prevenirea criminalității financiare, operațiuni de plată, operațiuni cu carduri, administrarea și recuperarea creditelor.
  • Noua platformă 100% digitală Salt, ce se va lansa în 2024, este proiectată să fie cloud native, caracteristică esențială pentru scalabilitate, fiabilitate și reziliența.