Inteligența artificială și-a făcut intrarea în arhitectura transformării digitale din ultimii ani, uimind până și pe cei mai importanți specialiști. Astăzi, unele companii au avansat roboții chiar în poziții înalte în companii, ajungând chiar și CEO ai unor firme. Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer al Inform, membră a AUSTRIACARD Holdings, crede că oamenii trebuie încă să se asigure de „buna purtare” a AI-ului, dar că aceasta are niște calități inedite, spre exemplu, poate vorbi în orice limbă.
Din 2022, lumea a început să interacționeze cu AI, iar la momentul respectiv oamenilor nu le venea să creadă că nu interacționează cu o persoană reală. În prezent, se efectuează operațiuni avansate printr-o structură nouă de departamente virtuale. Agenții AI vor comunica cu oamenii verbal, în oricare limbă la alegere. - Kostas Fiakas, Inform
Citește și:
Reprezentantul Inform spune că, în cazul unui împrumut, agentul AI din departamentul virtual se va ocupa de background check, de chestionar, iar agentul uman se va asigura de faptul că întreg procesul a fost parcurs.
Detectarea fraudei este unul dintre subiectele fierbinți în toate instituțiile
Una dintre cele mai mari provocări pe care le au băncile în epoca AI-ului este prevenirea fraudelor, în contextul în care atacatorii au devenit mai „sofisticați”. Kostas spune că, momentan multe procese de depistare a fraudelor sunt făcute „de mână”, dar că inteligența artificială va putea schimba direcția acestor procese.
„Cu siguranță, detectarea fraudei este unul dintre subiectele fierbinți în toate instituțiile financiare. În prezent, acesta este un proces care se bazează pe alarme și multă muncă manuală pentru a identifica unde este frauda. AI vine cu o modalitate de a accelera procesul, dar și de a identifica frauda mult mai ușor. Inteligența artificială va fi capabilă, împreună cu omul, să efectueze interogările mult mai rapid”, explică reprezentantul Inform.
Citește și:
Cum folosește Inform Lykos inteligența artificială?
- Conectarea centrelor de date din locațiile fizice;
- Realizarea rapoartelor de securitate și detectarea anomaliilor;
- Îmbunătățirea produselor existente - soluții pentru managementul workflow-ului și al documentelor;
- Descifrarea documentelor, categorisirea și trimiterea documentului potrivit la departamentul potrivit.
Anul acesta am investit în achiziția unei companii din UK care are aproape 15 ani de experiență în Big Data Analytics, experiență în LLM (Large Language Models) din 2019, iar din 2022 colaborează cu OpenAI. - Kostas Fiakas, Inform
Future Banking Summit este un eveniment susținut de Raiffeisen Bank, ING, Mastercard, Iron Mountain, UniCredit Bank, Garanti BBVA, Visa, evrotrust, Banca Transilvania, Infocert - (Gold Partners), Fort, BCR, CEC Bank, Namirial, Inform (Austria Card), NETOPIA Payments, fme România, Alpha Bank, evrixa!, imobiliare.ro, imobiliare finance, Optimizor, Filip & Company, dendrio, BSMP, Advahoo, finshape, Salt Bank - (Silver Partners), cu suportul Exim Banca Românească, matricia, DAAC Digital, Lendox.
Citește și: