De ce e important ca AI-ul să nu „te ducă cu zăhărelul”
Românii care folosesc mai multe tipuri de inteligență artificială sunt obișnuiți cu răspunsurile uneori ambigue pe care le oferă aplicațiile, ceea ce poate îngreuna procesul de căutare a informațiilor. Petruț Lixandru a declarat, la conferința Future Banking Summit 2025, că experții din bancă se asigură că roboții oferă răspunsuri clare și utile clienților, fără a deveni prea „creativi”.
„Clientul își dorește astăzi răspunsuri în context, personalizate, rapide și clare, nu mai multe semne de întrebare. Calitatea răspunsului contează enorm, mai ales când vorbim despre viața financiară a cuiva. De aceea, este important ca AI-ul să înțeleagă cu adevărat ce se întâmplă în viața financiară a clientului și să nu fie prea «creativ» în recomandări, ci relevant”, declară reprezentantul BCR.
Se „joacă” băncile îndeajuns de mult cu AI-ul? „Mediul bancar este, într-adevăr, mai prudent, dar asta nu înseamnă că nu inovează”
Industria bancară este adesea percepută ca fiind mai puțin reactivă la schimbările tehnologice, acest lucru fiind influențat și de reglementările europene. Totuși, chiar dacă mediul este mai precaut, reprezentantul BCR subliniază că asta nu înseamnă că băncile nu inovează, doar că multe tehnologii nu intră direct în contact cu clienții.