Reprezentanta Intuitech a declarat, la conferința Future Banking Summit 2025, că tehnologia poate automatiza procesele repetitive, dar factorul uman rămâne esențial pentru deciziile cu impact mare.
„Cu toții ne dorim eficiență, viteză și excelență, dar, pentru echipa mea, cea din back-office, vrem ca oamenii să vadă AI-ul ca pe un asistent personal. Nu vrem să înlocuim oamenii, ci să le oferim timp pentru a gestiona aspectele complexe. Spre exemplu, creditul ipotecar nu este doar birocratic, clienții vor și un om cu care să vorbească. AI-ul le oferă angajaților timp să se concentreze pe client, nu pe sute de pagini și sute de verificări de date”, explică Orsolya Balog.
Ce spun bancherii despre utilizarea AI în banking
Și Maria Guța, Deputy Executive Director, Banking Services Division la BCR, spune că inteligența artificială nu trebuie privită ca o soluție miraculoasă, ci ca o unealtă care optimizează procesele și ajută oamenii să se concentreze pe ce contează cu adevărat.