Sunt joburile din banking afectate de tehnologie?
Reprezentanta ING consideră că persoanele atente, vigilente și dornice să aprofundeze tehnologia vor fi cele care vor avea de câștigat. Totodată, aceasta spune că nu crede în diminuarea locurilor de muncă din cauza unei noi tehnologii.
„AI-ul este un soi de amplificator, ca orice soi de răzmerita are mari câștigători și mari pierzători. Cei care sunt foarte alerți, vigilenți și profunzi nu se vor mulțumi doar să explodeze AI-ul și ei să îl folosească superficial, ci îl vor înțelege profund, o să capete miros și stomac pentru ce urmează. Istoria nu e aceeași, dar câteodată rimează. Pe termen lung niciun soi de tehnologie nu a distrus joburi, ci a creat joburi. Problema este ce se intampla în intermezzo”, spune Corina.
Caută oamenii emoții în roboți?
Potrivit Corinei Cristescu, tehnologia trebuie să completeze, nu să înlocuiască, interacțiunea umană. Ea explică faptul că, atunci când un client pășește într-o agenție, acesta trebuie să poată găsi răspunsuri la întrebări complexe acele situații ambigue pe care un algoritm nu le poate interpreta corect.