Am un fel de „mantră”: nu vei fi înlocuit de AI, ci de persoana care știe și folosește AI-ul.

Progresele rapide ale inteligenței artificiale se răsfrâng asupra angajaților din mai multe industrii, iar unii dintre cei mai mari giganți din tehnologie au început deja să facă concedieri, ceea ce a generat îngrijorare pe piața muncii. Totuși, specialiștii în tehnologie au o privire puțin diferită: Aleksandar Milutinović spune că asul din mânecă îl vor avea cei care nu se tem să folosească AI-ul.

„Tindem să privim inteligența artificială ca pe un facilitator sau un instrument pentru diferite aspecte. Am un fel de „mantră”: nu vei fi înlocuit de AI, ci de persoana care știe și folosește AI-ul. Desigur, acest lucru este valabil pentru o mulțime de activități, de muncă, de joburi și așa mai departe. Dar nu este valabil pentru toate cazurile: în cadrul companiei noastre, ASEE, tindem să folosim AI-ul pentru activitățile care consumă mult timp și care sunt, în mare parte, manuale!”, explică Aleksandar Milutinović.

Chatboții nu doar răspund, ci și decid

Pe măsură ce băncile integrează tot mai multe soluții AI, rolul chatboților trece dincolo de simpla preluare a întrebărilor clienților. Aceștia pot parcurge întregul proces de servicii digitale: înțeleg pașii necesari, colectează informațiile din sistemele interne și declanșează motoarele de decizie. Aleksandar Milutinović subliniază că, pentru a valorifica pe deplin aceste tehnologii, instituțiile financiare trebuie să acorde agenților AI încredere și autonomie.