Modurile de operare utilizate frecvent în perioada campaniilor de Black Friday:

  • Crearea de site-uri false sau clonate, care imită în detaliu paginile unor magazine legitime;
  • Trimiterea de mesaje și e-mail-uri de tip phishing, care par a fi expediate de companii cunoscute, bănci sau instituții publice;
  • Publicarea și promovarea de anunțuri frauduloase pe rețelele sociale, care promit reduceri spectaculoase;
  • Comercializarea de produse contrafăcute, prezentate drept articole de brand;
  • Solicitarea plății prin metode nesigure, care pot duce la compromiterea datelor de card.

Mai recuperezi banii după o fraudă bancară? Cazurile în care îi primești înapoi se pot număra pe degete

Recomandări pentru prevenirea fraudelor online de Black Friday:

1. Verificarea sursei mesajelor primite

În perioada campaniilor de reduceri, utilizatorii pot primi mesaje care par a fi transmise în numele unor instituții sau companii cunoscute – servicii poștale, firme de curierat, instituții bancare sau operatori de telecomunicații. Astfel de comunicări pot include informații false privind colete blocate, solicitarea actualizării datelor de client sau oferte exclusive.