Numărul angajaților din industria serviciilor pentru afaceri a urcat constant, creșterea cumulată a ultimilor trei fiind de aproape 30%, arată raportul anual al Asociației Business Service Leaders, „Bridges to the future”.
Mai mult de jumătate din numărul companiilor care au participat la studiu au apreciat că se așteaptă ca numărul de angajați să crească între 10 și 30% în 2022. Studiul mai arată că gradul de complexitate a proceselor crește, pe măsură ce se automatizează activități de bază, și că e nevoie de angajați cu competențe tehnice crescute.
Serviciile care au cunoscut cea mai însemnată creștere, respectiv au avut nevoie de cei mai mulți angajați sunt: IT, suport clienți, finanțe și contabilitate.
„Gradul de complexitate a proceselor, cel puțin pentru top trei servicii, crește de la an la an, pe măsură ce se automatizează activități de bază. De aceea este nevoie de angajați cu competențe tehnice crescute, comparativ cu ponderea angajaților fără experiență care era destul de mare în urmă cu 3-5 ani. Alte aspecte importante sunt competențele digitale și nu în ultimul rând limbile străine”, spune Ciprian Dan, Președinte ABSL.
În același timp, pandemia a crescut loialitatea angajaților, rata medie a plecărilor din companie fiind de 18% în acest an, comparativ cu rata medie de 26% înregistrată în 2019, mai arată raportul.
Citește și:
Industria serviciilor externalizate este în top trei industrii în 2022 în ceea ce privește creșterile salariale, cu 11% (după asigurări cu 17,7% și retail cu 16,8%), dar și în topul industriilor cu cel mai mare salariu de bază mediu, adică 10691 lei brut lunar. Cifrele salariale arată că industria serviciilor pentru afaceri devine mai competitivă și atrage angajați prin joburi din ce în ce mai specializate datorită investițiilor și proceselor de automatizare, 7,7% fiind procentul estimat de creștere pentru anul viitor.
Cele mai mari creșteri salariale din industrie s-au înregistrat în București și Transilvania – Banat, în timp ce salariile au stagnat sau au crescut mai puțin în Muntenia și Moldova.
Cele mai bine plătite limbi străine în acest an au fost chineza, ceha și suedeza. De asemenea, angajații apreciază flexibilitatea de a-și putea alege beneficiile: programele de wellbeing, sesiunile de terapie, serviciile medicale și zilele adiționale de concediu fiind printre cele mai apreciate, iar 40% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri oferă beneficii flexibile.
Citește și:
În plus, 70% dintre companii apreciază că vor înregistra o creștere a cifrei de afaceri în perioada următoare și 94% dintre companii apreciază că România oferă numeroase oportunități de investiții în acest sector.
Foto: Dreamstime