Dorian Petrovici, Coordinating Manager Retail Cards, Projects & Data Analysis la Banca Transilvania, a vorbit în cadrul Future Banking Summit 2023 despre perspectivele de viitor ale unui super app care va trebui să ne cunoască tot mai bine, pentru ca băncile să devină cât mai apropiate de client.

În era digitală în care ne aflăm, datele despre clienți au devenit un activ extrem de valoros pentru instituțiile bancare. Interpretarea acestor date oferă oportunități uriașe pentru îmbunătățirea serviciilor și oferirea unei experiențe mai personalizate clienților. Analiza datelor despre clienți în industria bancară este crucială în direcționarea deciziilor strategice, gestionarea riscurilor și crearea unui angajament puternic cu clienții.

Tehnologiile emergente, cum ar fi inteligența artificială și machine learning, vor juca un rol crucial în interpretarea datelor despre clienți. Aceste tehnologii vor permite băncilor să anticipeze nevoile clienților și să ofere soluții înainte ca aceștia să le ceară.

În acest sens, Dorian Petrovici, a deschis discuția despre faptul că un super app trebuie să înțeleagă mai bine nevoile individuale ale clienților.

„N-aș vrea să folosesc clișee de genul «Datele sunt noul petrol», dar trebuie să recunoaștem că nimic nu prea mai poate exista fără ele. Sunt fundația relației dintre bancă și client. Iar clientul se așteaptă de la noi să-i oferim tot ce au nevoie, fără să punem prea multe întrebări și, mai ales, fără să le ocupăm prea mult timp. Asta înseamnă, firește, ca un super app să știe cât mai mult despre client. Să-l cunoască, mai exact”, a spus, printre altele, Dorian Petrovici.

Pe de altă parte, Petrovici a atras atenția că inteligența artificială e, cel puțin deocamdată, „o mașinărie discriminatorie” și trebuie perfecționată.

Urmărește mai jos discuția „Transforming mobile banking in a super app”, din cadrul Future Banking Summit 2023, la care au mai participat Adina Damaschin, Counsel Schoenherr și Asociații SCA, Alexandru Mitroi, Global Technical Director & Solutions Engineering la Temenos, Mugur Podaru, Director Direcția Operațiuni la Distanță CEC Bank, și Alina Iacomi, Tribe Lead Digital la ING.