Onboardingul și procedura know your customer (KYC) au devenit esențiale în noua realitate a bankingului digital. Aceste elemente extrem de importante, care s-au transferat din zona offline în cea digitală, trebuie să permită rapiditate și ușurință, dar și toate elementele de securitate și de identificare a unui utilizator în relația cu banca.
Băncile sunt tot mai interesate de tehnologiile care facilitează aceste procese, le permit să fie competitive și să ofere o experiență de utilizare plăcută pentru orice client.
Abordăm acest subiect în cadrul celei de-a treia ediții a conferinței Digital Banking Scorecard (DBS), unde vom lansa o nouă ediție a raportului care urmărește progresul digital banking în România.
Conferința Digital Banking Scorecard are loc pe 22 martie 2023, de la ora 10, la hotelul Sheraton din București.
Citește și:
Vorbitorii prezenți în sesiunea dedicată „KYC regulations & digital onboarding experience” sunt Roxana Petria (Tribe Lead Customer Engagement, Retail Banking, ING Bank), Adrian Dinculescu (Head of Sales & Presales CEE, Managing Director, Namirial România) și Dan Avram (Şef Serviciu Management Segmente Retail, Banca Transilvania).
Roxana Petria a dat și un exemplu relevant pentru experiența digitală, ING Young, lansat la finalul anului trecut.
„Acesta e un pachet ce include acces în aplicația Home’Bank, card de debit fizic sau virtual pentru copiii între 10 și 18 ani, pachet ce poate fi obținut direct din Home’Bank de către părinții clienți ING. Reprezintă un instrument digital de educație financiară, oferă părinților soluția de a oferi copiilor bani pentru cheltuielile zilnice păstrând controlul de care au nevoie, astfel ușurează viața financiară atât a părinților, cât și a copiilor. Produsul a fost primit cu mare entuziasm, așa că în doar câteva luni de la lansare, avem peste 7.000 de conturi ING Young deschise.”
La rândul său, Adrian Dinculescu a mai spus că există o multitudine de metode de onboarding (asistată, neasistată cu validare asincronă, 100% neasistată), dar nu există o abordare comună pentru toți.
Citește și:
Totodată, Dinculescu a mai spus că „o companie trebuie să fie conștientă de limitele impuse de legislație (de exemplu normele ADR pentru identificarea video la distanță, art. 24.1 din eIDAS, în special dacă sunt utilizate și servicii de încredere, utilizarea cărților electronice de identitate și/sau a schemelor publice de identitate, etc.) și de modurile de utilizare (unii clienți ar putea fi mai bine ajutați printr-o soluție de onboarding asistată, în timp ce alții se pot descurca cu onboardingul fără ajutor).”
Banca Transilvania este una dintre instituțiile financiare pentru care experiența digitală a utilizatorilor este foarte importantă. Astfel, anul trecut a continuat transformarea aplicației BT Pay într-un super-app, în care clienții găsesc tot mai mult din ceea ce înseamnă serviciile bancare de zi cu zi, și mai mult decât atât, donații, oferte de la parteneri, asigurări şi sănătate.
Citește și:
BT Pay: Antreprenor să fii, că de restul se ocupă Banca Transilvania
În ecosistemul BT Pay au fost aduse aceste funcționalități care, fiind opțiuni complementare, poziționează tot mai mult aplicația ca facilitator al unui stil de viață modern.
Digital Banking Scorecard 2023
Ediția din acest an a raportului Digital Banking Scorecard evidențiază propunerile digitale și caracteristicile pe care băncile tradiționale le implementează în căutarea lor către remote banking.
Raportul evaluează băncile în șase categorii și calculează un scor de inovare agregat. DBS prezintă, de asemenea, tendințele majore în transformarea digitală și tehnologiile care schimbă fața băncilor tradiționale.
Printre celelalte teme de dezbatere de la Digital Banking Scorecard amintesc:
Citește și:
- Evoluția remote banking-ului în 2022;
- Inovații bancare mobile și hiperpersonalizare;
- Confruntarea cu așteptările crescânde ale consumatorilor;
- Inovații cu carduri și plăți.
Ceilalți vorbitori prezenți la Digital Banking Scorecard sunt:
- Sebastian Burduja – Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării;
- Cătălin-Aurel Giulescu – Chestor de poliție, Director General, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor din Ministerul Afacerilor Interne;
- Andrei Niculae – Vicepreședinte, Autoritatea pentru Digitalizarea României;
- Eleni Skoura – Head of Retail Banking, ING Bank;
- Lidia Cîrstei – Chief Operating Officer CEE, FintechOS;
- Todi Pruteanu – Managing Director, FintechOS;
- Ionuț Encescu – Head of Products & Digital Innovation Hub, First Bank;
- Andrei Stamatian – Director Retail Alternative Distribution Channels, UniCredit Bank;
- Valentina Dragomir – Sales &Business Development, IDnow.
Agenda completă și alte detalii despre conferință sunt disponibile aici.
Citește și:
Nu uita că evenimentele noastre se desfășoară și online în platforma de evenimente virtuale IC Events. Dacă alegi participarea în sala de eveniment ai acces și la platforma online. Participarea este gratuită!
Conferința Digital Banking Scorecard este un eveniment realizat de Future Banking și susținut de FintechOS, ING Bank, UniCredit Bank, IDnow, Raiffeisen Bank, Namirial, First Bank, Banca Transilvania, 123 Credit, Autonom și Imod Flowers.