Bănci din întreaga lume încep să-și facă simțită prezența în metaverse, realizând nu doar campanii de marketing, ba chiar cumpărând terenuri virtuale. Interesele principale ale acestora sunt interacțiunea cu publicul tânăr, colaboratori și parteneri noi, cât și trainingul angajaților în ceea ce privește noile tehnologii și platforme sociale.

Asta e concluzia unei analize realizate de firma de cercetare WhiteSight, specializată în domeniul fintech, cu ajutorul căreia s-au observat mișcările majore făcute de operatori bancari și instituții financiare. În primul rând, băncile cumpără terenuri și proprietăți imobiliare virtuale pe platforme populare, precum The Sandbox și Decentraland. Mișcarea, bineînțeles, nu e atât una de investiție, cât mai ales una care le permite să își stabilească o prezență.

JPMorgan a fost una dintre primele companii care au făcut această mișcare, lansând, în februarie 2022, Onyx Lounge în Decentraland. Apoi, HSBC a achiziționat, în martie, un teren imobiliar virtual în The Sandbox, pentru a interacționa cu pasionații de gaming. La fel, Standard Chartered a cumpărat teren virtual tot în The Sandbox, o lună mai târziu, pentru a se implica cu „clienții, partenerii, personalul și comunitatea tehnologică, pentru a explora oportunitățile de co-creare”, după cum au declarat reprezentanți ai companiei, la vremea respectivă.

Pe de altă parte, Mastercard a lansat 15 NFT-uri, dar și diverse aplicații exclusive în metaverse, pentru a-și lărgi sistemul de procesare al plăților spre noua economie virtuală. La fel, American Express și-au exprimat interesul pentru a-și adapta serviciile oferite și în metaverse.

Programele de formare bancară și de dezvoltare a competențelor încep și ele să prindă contur în lumea virtuală, mai notează raportul. În Coreea de Sud, Hana Bank a lansat, anul trecut, un centru de instruire virtual pe Zepeto, o aplicație avatar operată de cea mai mare companie de internet a țării, Naver. Bank of America a introdus, în octombrie 2021, un nou program de instruire în realitatea virtuală: aproximativ 50.000 de angajați au exersat o serie de sarcini, de la unele de rutină până altele complexe, și au simulat interacțiunile cu clienții.

Cum unele estimări de creștere ale metaverse-ului vehiculează cifre de cinci trilioane de dolari, e firesc ca băncile să dorească să țină pasul cu spațiile unde publicul tânăr se manifestă. Astfel, dacă platformele sociale, deja trecute de prima tinerețe, ca YouTube, Facebook sau Instagram, au fost de mult timp inundate de către domeniul bancar și branduri, în diferite forme, realitatea virtuală este încă neexploatată. Rămâne de văzut, însă, dacă eforturile băncilor vor aduce awareness și profitabilitate, pentru că, așa cum s-a văzut pe TikTok, publicul tânăr este tot mai greu de sedus de către companii. 

Foto: The Sandbox