Tehnologia evoluează rapid în industria auto, iar automobilele devin treptat noi surse mobile pentru plăți și interpretarea datelor.
Juniper Research estimează că volumul tranzacțiilor globale de plăți realizate în vehicule va depăși 4,7 miliarde până în 2026, față de doar 87 de milioane în 2021, o creștere extraordinară, care va fi determinată de colaborarea tot mai strânsă dintre industria auto și inițiativele companiilor fintech. Astfel, mașinile conectate ar putea transforma profund modul în care oamenii fac tranzacții, pot crea noi modele de afaceri și pot introduce noi oportunități pentru toate părțile interesate din industrie, potrivit JPMorgan.
Într-o nouă postare pe blog, banca împărtășește previziunile sale pentru viitorul pieței auto și vorbește despre felul în care portofelele electronice pentru mașini vor revoluționa industria plăților, vor remodela comerțul și vor aduce noi experiențe de cumpărături.
Citește și:
Un exemplu deosebit în acest sens este WePay, care facilitează tranzacțiile de achiziție, permițând clienților să meargă direct pe site-ul web al unui producător auto și să efectueze un avans, fără contact, direct la reprezentanță. Clienții pot solicita, de asemenea, produse și servicii suplimentare, cum ar fi întreținerea de rutină a vehiculelor, piese și accesorii, direct de pe site-ul web al producătorului auto și pot trimite plata direct la reprezentanță.
În domeniul plăților, mașinile conectate oferă oportunități promițătoare, atât în domeniul business-to-consumer (B2C), cât și în domeniul business-to-business (B2B). În B2C, un portofel mobil integrat le poate permite șoferilor să efectueze tranzacții diverse, fie că este vorba despre plata pentru cafea, spațiu de parcare sau plata lunară a împrumutului auto. Un portofel pentru mașini poate fi folosit de producători și dealeri pentru a permite depozite de încărcare electrică, dar și oferte de credite. În B2B, un portofel auto poate fi folosit de către companii pentru a plăti călătorii sau cheltuieli angajaților săi, eliminând nevoia de a le raporta separat.
Citește și:
În același timp, automobilele „inteligente" le oferă producătorilor și oportunități de monetizare a datelor, permițându-le să obțină informații mai profunde despre clienții lor, pentru a le oferi acestora servicii suplimentare adaptate nevoilor lor specifice.
Analiza completă este disponibilă aici.
Foto: Dreamstime