Compania de consultanță în management Kearney, a publicat cele mai recente date din raportul anual European Retail Banking Radar, constatând că mai mult de două treimi (73%) dintre clienții băncilor europene și-au păstrat contul principal la aceeași instituție bancară timp de cinci ani sau mai mult. Prin urmare, loialitatea clienților ajută băncile tradiționale să reziste concurenței din partea băncilor digitale și a fintech-urilor, care câștigă rapid teren.
„Uitându-ne la cifre, clienții români pot părea, în medie, mai puțin loiali decât cei europeni. Unu din cinci români lucrează cu cel puțin trei bănci, în timp ce media europeană este unu din zece,” a menționat Alexandra Velescu, Director în biroul din București al Kearney.
„Clienții români sunt pragmatici, atenți la costuri, căutând cel mai potrivit produs pentru fiecare dintre nevoile lor financiare, chiar dacă acest lucru implică să lucreze cu mai multe instituții financiare. În același timp, este și o chestiune de ofertă. În acest moment, nici băncile tradiționale, nici băncile digitale nu oferă o gamă completă de produse și servicii. De exemplu, băncile digitale nu oferă, încă, credite pentru achiziția de locuințe, în timp ce băncile tradiționale nu oferă aceeași experiență fluidă când vine vorba de plățile în valute multiple precum băncile digitale,” a explicat Alexandra Velescu.