Revolut a anunțat introducerea în portofoliul de soluții de investiții a metalelor prețioase platină și paladiu, pentru clienții din SEE, Elveția și Regatul Unit. Expunerea la cele patru metale este disponibilă pentru toți clienții, indiferent de planul financiar deținut.
Revolut a introdus în portofoliul său de produse și servicii financiare expunerea la metale prețioase, în martie 2020, cu primul metal, aurul. Trei luni mai târziu, a fost adăugată și expunerea la argint. Clienții Revolut au avut posibilitatea, în toată această perioadă, să investească în aceste două metale prețioase direct în aplicație, din secțiunea Mărfuri (accesibilă din Hub).
Acestora li se adaugă platina (XPT) și paladiul (XPD), puse la dispoziție de un partener specializat, care oferă și date despre performanța de piață a mărfurilor. Expunerea la aceste metale este susținută de depozite de metale reale, în formă fizică, păstrate în siguranță de un partener de încredere în domeniu.
Citește și:
La fel ca aurul și argintul, expunerea la platină și paladiu se poate transfera către un alt client Revolut sau poate fi convertită instant în criptomonede sau monede fiat digitale pentru efectuarea de plăți. De asemenea, direct din aplicație, clienții pot seta un anumit preț la care să se realizeze automat expunerea la aceste mărfuri.
Cu aceste două noutăți, Revolut face un pas mai departe în a le oferi clienților acces la produse și servicii financiare care, de obicei, sunt percepute ca fiind inaccesibile, pe lângă portofoliul de peste 30 de monede fiat care pot fi schimbate în aplicație și aproape o sută de criptomonede.
Metalele prețioase (commodities/ mărfuri) sunt un instrument de investiții tot mai atractiv pentru consumatorii europeni. Potrivit unui studiu realizat de Revolut și Dynata, în medie, 8% dintre europeni intenționează să investească în 2023 în metale prețioase, cu cel mai ridicat interes înregistrat în Lituania (19%, la egalitate cu depozitele de economii). Italienii și polonezii sunt, de asemenea, interesați de acest instrument investițional, cu o rată a răspunsurilor egală cu media europeană (8%). În România, procentul respondenților care s-au declarat interesați de acest tip de investiție este de 6,2%, cu cel mai ridicat interes în rândul tinerilor (18-34 de ani, 11%), în nord-estul țării (9%) și în rândul bărbaților (9%).
Citește și:
Pentru a avea expunere la platină sau paladiu, clienții trebuie să actualizeze aplicația Revolut și să selecteze categoria de mărfuri dorite din secțiunea Mărfuri din aplicație. Spre deosebire de monedele fiat, mărfurile nu fac obiectul reglementărilor impuse în Regatul Unit de Autoritatea de Control Financiar (CFA) și nu sunt protejate prin prevederile referitoare la monedele digitale. Revolut nu oferă metale prețioase în stare fizică, tangibilă și nici nu face livrări de astfel de metale. La fel ca orice investiție, și expunerea la metale prețioase reprezintă un capital expus riscului.