Pasiunea europenilor pentru sport rămâne la fel de efervescentă ca întotdeauna, fanii revenind în sălile de sport și pe stadioane pe parcursul ultimelor 12 luni. Aceasta este concluzia „Mastercard Sport Economy Index 2023".

Sondajul realizat în rândul a peste 11.000 de europeni – publicat pentru al doilea an consecutiv – arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live (+12%) și au făcut exerciții fizice în mod regulat (+10%), decât în 2021, sportul rămânând în centrul societății din întreaga regiune. 

Entuziasmul pentru sport s-a tradus, de asemenea, printr-o creștere semnificativă a cheltuielilor de consum în acest sector. Potrivit analizei Mastercard Economics Institute, cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii și experiențe sportive au crescut cu 37% în 2022 față de 2021.

Raportul Mastercard Sport Economy Index 2023 este publicat la începutul unui an extraordinar la nivelul sportului european, care include competițiile UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby 2023, The Open, Roland Garros și Campionatul European League of Legends – toate sponsorizate de Mastercard.

Tehnologia susține divertismentul sportiv

În ultimele 12 luni, amprenta digitală a sportului a continuat să crească, peste șase din zece europeni (61%) declarând că tehnologia a fost un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele și concurenții lor favoriți.

Primele cinci moduri în care europenii au folosit tehnologia pentru a se bucura de sport în 2022 au fost: pentru a urmări evenimentele de la distanță pe rețelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în același timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiții de eSports prin intermediul platformelor de streaming și pentru a asculta podcasturi sportive.

Importanța tehnologiei în sport pare să crească și mai mult în 2023. Mai mult de jumătate (56%) dintre fani consideră că tehnologia deține cheia unui viitor mai incluziv și mai profitabil pentru sport – cu VR-ul gata să joace un rol cheie în acest pas următor.

Peste un sfert dintre fanii europeni ai sportului au experimentat deja sportul prin intermedieul VR, iar jumătate dintre respondenți speră să facă acest lucru în anul următor. VR-ul pare, de asemenea, că va constitui o parte esențială din stadionul viitorului, 21% dintre fani sperând să experimenteze o tehnologie imersivă care să redea ce simte un sportiv în ziua meciului.

Foto: Dreamstime