Sezonul estival a început și tot mai mulți români își pun în practică planurile pentru vacanța din 2023, unii își fac calculele pentru „Litoralul pentru toți”, alții își pregătesc temeinic minivacanța de 1 iunie și Rusalii.
Studiile arată că românii folosesc serviciile de digital banking mai ales pentru a-și planifica activitățile turistice și călătoriile. Conform Global Consumer Survey 2023, o cercetare realizată de Statista, în decembrie 2022, 60% dintre românii care utilizează acest tip de servicii indică turismul drept principala utilizare, urmat de divertisment (filme, platforme VoD, cinematografe), cu 57%, și sănătate și fitness (45%).
De altfel, pentru 52% dintre utilizatorii de digital banking, călătoriile sunt primul hobby, urmat de petrecerea timpului în aer liber (49%) și de lectură/ citit (38%), potrivit aceleiași surse.
Citește și:
Revolut, banca digitală cu peste 2,8 milioane de clienți în România, care tocmai a împlinit cinci ani pe piața locală, a vrut să vadă cum arată planurile românilor pentru vacanțele din 2023 și a aflat, alături de compania de cercetare Dynata, care este rețeta unui concediu reușit.
Cât durează, dar mai ales cât costă vacanța perfectă?
Cei mai mulți români se pregătesc pentru o vacanță de cel puțin o săptămână (34%), iar 22% se gândesc mai degrabă la un weekend prelungit decât la un sejur propriu-zis, de 3-4 zile într-un loc preferat. Există, totuși, și români care vor să plece în vacanță măcar 10 zile (17%) și tot atâția care au planificat peste două săptămâni de relaxare pe parcursul anului.
Femeile preferă weekend-urile prelungite (24% vs 18% bărbați), în timp ce bărbații sunt adepții vacanțelor mai lungi (55% sunt pentru o vacanță de 7-10 zile).
O treime dintre respondenții din segmentul 18-24 de ani preferă weekend-urile prelungite, în timp ce o vacanță de 10 zile – două săptămâni este ideală pentru cei mai mulți dintre respondenții cu vârste cuprinse între 55-64 de ani (31%).
Citește și:
34% dintre respondenții la sondaj spun că bugetul estimat/ membru de familie pentru cel puțin o săptămână este de 250-500 de euro. 26% dintre respondenți pun deoparte chiar între 500 și 1.000 de euro/ membru de familie pentru o săptămână de vacanță. Fiind în mare parte familiști cu copii, aproape patru din 10 români cu vârste cuprinse între 35-44 de ani pun deoparte între 250-500 de euro/ săptămână de vacanță pentru un membru de familie. Respondenții de 18-24 de ani reprezintă 16% dintre românii care bugetează, în medie, între 1.000 și 2.000 de euro pe săptămână, pentru fiecare membru de familie.
Bărbații sunt mai orientați spre vacanțe mai costisitoare comparativ cu femeile, cu 16% vs 14% dintre respondenți indicând că bugetul mediu/ săptămână de vacanță este de peste 1.000 de euro.
Românii din nord-vestul țării sunt mai dispuși să cheltuiască mai mult pentru vacanță (19% consideră că vacanța potrivită necesită un buget individual de peste 1.000 de euro/ săptămână), față de cei din sudul țării care sunt mult mai strânși la pungă (19% declară că alocă sub 250 de euro/ membru de familie/ săptămână).
Citește și:
Revolut îi ajută pe cei care doresc să economisească din vreme banii necesari pentru o vacanță reușită, cu ajutorul Conturilor comune, în care cuplurile pot strânge fondurile pentru acest obiectiv comun, sau al Seifurilor Vault în diverse monede.
Costurile, condițiile de cazare și mâncarea – principalele criterii în alegerea destinației de vacanță
După ce criterii aleg românii viitoarea destinație de vacanță sau pentru o călătorie de plăcere? Pentru două treimi dintre respondenți, costul este foarte important și acesta este primul criteriu menționat de participanții la studiu. Pe locul al doilea se află condițiile de cazare (38%), pe locul al treilea (35%), mâncarea și tradițiile.
Cu Revolut Sejururi și Revolut Case problema costurilor și a cazării este rezolvată direct în aplicație. Fie că preferă locațiile luxoase cu multe servicii incluse sau apartamentele funcționale în centrul unei capitale europene considerate atracția anului, clienții Revolut pot rezerva hotelul, pensiunea sau apartamentul conform așteptărilor lor direct în aplicație și pot beneficia și de cashback de 3-10% (în funcție de planul deținut) atunci când achită cazarea cu Revolut.
Citește și:
Ce activități îi atrag mai mult pe turiștii români, atunci când călătoresc sau în vacanță? Pe primul loc (67%) se află descoperirea peisajelor și a atracțiilor turistice locale, pe locul al doilea (52%) gastronomia specifică acelui loc, pe locul al treilea (45%) tradițiile și evenimentele cu specific local precum carnavalurile, festivalurile sau sărbătorile locale. Turiștilor români le mai plac și călătoriile în parcuri și rezervații naturale (38%), vizitele în muzee și galerii de artă (35%) sau să cumpere suveniruri și obiecte artizanale de la meșteri locali.
Și în această privință, Revolut poate veni în sprijinul utilizatorilor români deoarece aceștia pot beneficia de cursul de schimb valutar interbancar, de luni până vineri, și pot plăti în peste 150 de monede ca și cum ar fi localnici sau pot retrage bani de la bancomat, în cazul în care au nevoie de numerar, conform limitelor stabilite pentru fiecare plan financiar.
Pentru că în ultimul an tot mai multe bugete familiale au fost afectate de creșterea inflației, românii sunt tot mai atenți la destinațiile alese pentru vacanțe sau călătorii de plăcere. Care sunt destinațiile pe care turiștii români le consideră ca fiind cea mai bună alegere sub raportul calitate/preț? Pe primul loc se află, evident, Grecia (12%), pe locul al doilea Turcia (7%), pe al treilea, la egalitate, România, Germania și Egipt (6%).
Citește și:
Indiferent unde aleg să-și petreacă vacanțele, cu Revolut pasionații de călătorii au la îndemână peste 70 de produse și funcții care să le facă viața mai ușoară și vacanțele mai liniștite. În cei 5 ani scurși de la intrarea super-aplicației financiare pe piața locală, milioane de utilizatori au transformat Revolut în cel mai bun companion de vacanță.
Aglomerația și grevele din transporturi le strică românilor cheful de vacanță
Care sunt lucrurile care enervează sau surprizele mai puțin plăcute care pot strica buna dispoziție a turiștilor români? Pe primul loc se află aglomerația (23%), pe locul al doilea grevele pe aeroporturi sau ale operatorilor de transport în comun (20%) sau timpul pierdut cu comparațiile între diversele platforme de rezervare a cazării (19%).
Citește și:
Pentru utilizatorii planurilor Premium și Metal Revolut, riscul ca vacanța să fie distrusă de un zbor întârziat sau anulat este mult mai mic deoarece clienții beneficiază automat de acoperire pentru bagaje și zboruri întârziate și de acces gratuit în lounge-uri pe aeroport cu Smart Delay.
De asemenea, toate planurile cu plată (Plus, Premium și Metal) au inclusă acoperirea pentru biletele la evenimentele și festivalurile la care achiziția s-a realizat cu super-aplicația financiară, cu o limită anuală de până la 1.000 de euro. Mai mult, clienții Premium și Metal beneficiază și de asigurare medicală internațională, iar clienții Metal de franșiză la închirierea de autoturisme, cu acoperire pentru până la 2.000 euro.
Românii nu vor să audă de job în timpul vacanței
Cum se împacă, totuși, vacanța cu eventualele situații neașteptate apărute la job? Cât de dispuși sunt românii să aloce timp din vacanța lor pentru rezolvarea unor urgențe de la muncă? Studiul Revolut arată că 56% dintre respondenți nici nu vor să audă de serviciu în timpul vacanței, iar 14% spun că sunt disponibili pentru urgențe. 7% își verifică zilnic emailul pentru a vedea dacă e ceva urgent, în timp ce 8% sunt nevoiți să se intereseze și de job pentru că rolul le impune asta. O minoritate de 4% dintre respondenți se declară de acord total cu lucrul în timpul vacanțelor, spunând chiar că le face plăcere să le îmbine.
Citește și:
Și în aceste situații tehnologia poate fi o soluție. Cu ajutorul transferurilor instant gratuite către alți utilizatori sau către conturi bancare în moneda locală sau euro, consumatorii pot să rezolve rapid urgențele legate de bani și să își vadă liniștiți de vacanță. Iar cu mesageria instant, utilizatorii Revolut pot discuta cu apropiații sau cu colegii direct din aplicație, într-un mediu securizat și prin intermediul unor conversații criptate integral, despre aspecte legate de bani sau bugete.