Banca Transilvania lansează FIT – Finanțele pe Înțelesul Tuturor, program național de educație financiară prin care dorește să construiască pentru Generațiile Alpha, Z și Y o bază solidă în ceea ce privește gestionarea banilor.
FIT abordează termeni-cheie despre finanțe și este adaptat copiilor și tinerilor cu vârste între 7 și 20+ de ani. Experiența de învățare oferită este în 360 de grade: online, prin platforma multimedia, interactivă și animată, prin intermediul materialelor din sediile băncii, precum și prin implicarea echipei BT în instituții de învățământ din 180 de localități în care banca este prezentă.
Banca și-a propus să transforme FIT în cel mai mare program național de educație financiară, să contribuie la atenuarea deficitului României în raport cu Uniunea Europeană în ceea ce privește educația și incluziunea financiară.
Citește și:
Ce spun studiile
Eurobarometru (2023), studiu al Comisiei Europene care măsoară cunoștințele și competențele în domeniul educației financiare, arată că românii sunt pe ultimul loc din UE privind cunoștințele financiare, dar pe primul loc la auto-percepție, unul din doi români considerând că știe foarte multe/mai multe lucruri despre bani decât media adulților din România.
Același studiu arată că, la întrebări concrete și simple despre subiecte precum inflație, dobânzi sau investiții, 30% dintre români nu au reușit să răspundă corect decât la cel mult o întrebare, 57% la două sau cel mult trei întrebări, iar 13% au dat 4 sau 5 răspunsuri corecte.
România s-a clasat pe ultimul loc în Uniunea Europeană în funcție de punctajul obținut la cunoștințe financiare.
Studiul Generația Z, realizat de Quantix pentru Banca Transilvania (2023), relevă că tinerii respondenți - cu vârste între 18 și 26 de ani - consideră că principala lor problemă este situația financiară.
Citește și:
54% dintre ei susțin că fac economii, iar peste 42% au o evidență a veniturilor și cheltuielilor.
Peste 300.000 de copii și tineri cu vârste de până în 18 ani au cont la Banca Transilvania.