BRD a înregistrat indicatori financiari pozitivi anul trecut, consolidându-și mai multe arii de business.
Astfel, creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat o creștere de două cifre (+11,2% față de 2020). Susținută de cea mai bună producție anuală înregistrată vreodată pentru creditele de consum și de un avans cu 66% al creditelor imobiliare nou acordate, producția de credite pentru persoanele fizice a revenit puternic față de 2020 (+38%) și o creștere cu 17% față de 2019. Creditarea companiilor (+26,3% față de 2020) s-a bazat pe o dinamică foarte puternică atât pe segmentul IMM (+22,8% în dinamică anuală), cât și pe cel al companiilor mari (+28,5% în dinamică anuală).
Economisirea retail a crescut cu 7,8% în dinamică anuală, iar baza de economisire s-a diversificat. BRD Asset Management a ajuns lider de piață după numărul investitorilor și și-a crescut cota de piață la 19,5% (cotă de piață pe total active în administrare în fonduri deschise de investiții).
Citește și:
În plus, BRD a intermediat în 2021 mai mult de jumătate din emisiunile de obligațiuni ale guvernului României destinate persoanelor fizice, în cadrul programului Fidelis.
„Activitatea de creditare a fost intensă, în timp ce dinamica economisirii a fost marcată de volume în creștere și o diversificare mai mare. În 2021, am fost deosebit de activi în oferirea de noi soluții digitale clienților noștri. Am atins obiective strategice din planul de transformare digitală, lansând înrolarea la distanță a clienților și creditarea de consum digitală. De asemenea, am concretizat ferm angajamentul nostru puternic de sprijinire a tranziției către sustenabilitate, structurând finanțări verzi în valoare de jumătate de miliard de euro. Cu un ROE de 15,6% și un avans de 37% al profitului nostru net, am obținut o performanță financiară excelentă”, a spus François Bloch, Directorul General al BRD Groupe Société Générale.
Oficialul băncii a mai spus că anul trecut a fost unul al redresării economice, pe fondul unor condiții de afaceri și de percepție mai bune, în timp ce Planul Național de Redresare și Reziliență, cu primele sume deja plătite, ar trebui să fie un catalizator pentru continuarea creșterii economice.
Citește și:
Accent pe digitalizare
Noua aplicație de mobile banking, YouBRD, a fost actualizată constant și îmbogățită cu noi funcții pentru a oferi o experiență mai simplă și îmbunătățită. În plus, oferta digitală pentru persoane fizice include acum două servicii esențiale: înrolare la distanță și credite de consum online.
Adopția digitală în rândul clienților băncii este în creștere rapidă, ceea ce a condus la o creștere cu 20% a numărului de utilizatori activi digital față de 2020 și cu 48% față de 2019, iar numărul tranzacțiilor este cu 31% mai mare decât în 2020.
Experiența digitală pentru clienții corporate a fost, de asemenea, îmbunătățită, prin servicii de cash management și trade finance cu funcționalități extinse.
Profitabilitate ridicată
Veniturile anuale ale Grupului BRD au fost de 3.118 milioane de lei, în creștere cu 1,0% față de 2020. Activitatea clienților s-a intensificat în dinamică anuală, determinând o creștere solidă a veniturilor nete din comisioane, cu 7,5%. Contrar ratelor de piață mai scăzute în cea mai mare parte a anului 2021, veniturile nete din dobânzi au rămas stabile, fiind susținute de volume în creștere.
Citește și:
Inițiativele pentru îmbunătățirea eficienței (automatizări, redimensionarea rețelei de sucursale) au fost accelerate și au avut ca efect reducerea costurilor cu personalul. Evoluția altor costuri (+4% față de anul 2020, excluzând contribuția cumulată la fondurile de garantare a depozitelor și de rezoluție) reflectă în special intensificarea investițiilor în transformarea digitală. Profitul operațional brut a rămas în consecință stabil, la 1.500 milioane de lei.
Calitatea portofoliului de credite a fost confirmată pe tot parcursul anului 2021, așa cum o reflectă rata scăzută a creditelor neperformante (3,1% la finalul anului), nivelul ridicat de acoperire cu provizioane a expunerilor neperformante (75%) și reluările nete ale costului riscului.
Din toate aceste date, rezultă că profitul net a fost cu 37% mai mare față de anul 2020 și rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 15,6%.
Citește și:
Investiții în sustenabilitate
Un element important în strategia băncii a fost tranziția către o economie verde, banca structurând anul trecut finanțări verzi în valoare de 500 milioane de euro, inclusiv cel mai important credit verde acordat vreodată pe piața românească.
În același timp, BRD a continuat investițiile în diferite domenii de interes: educație, știință și tehnologie, cultură, sport, mediu. Suma totală investită în 2021 în proiecte dedicate societății a depășit 8 milioane de lei.
În domeniul cultural, BRD susține muzica clasică și arta contemporană prin Fundatia9, revista de cultură si societate Scena9 sau prin propriul centru cultural din București, Rezidența9. În 2021 au fost sponsorizate sau organizate peste 200 de evenimente și au fost implicați peste 300 de artiști, jurnaliști, creatori de cultură.
Citește și:
Una dintre cauzele importante în care BRD este angajată este reprezentată de transformarea educației și reducerea analfabetismului. BRD este un ambasador al acestei cauze și a sprijinit peste 30.000 de copii din întreaga țară prin programul Alfabetar.
Combaterea analfabetismului este extrem de importantă, dar la fel de importantă este și investiția în aptitudini de viitor. După 5 ani și investiții de peste 1 milion de euro, programul de robotică BRD First Tech Challenge este prezent în peste 20% din liceele din România.
BRD este, de asemenea, un partener pe termen lung al sportului românesc, punând accent pe handbal.
BRD a continuat să se implice în cauze legate de pădurile românești și, prin Fondul BRD pentru Păduri, au fost plantați peste 38.000 de copaci în judetul Iași.
La rândul lor, angajații BRD sunt încurajați să se implice în diverse cauze. Anul trecut, 1250 de angajați s-au implicat în acțiuni de voluntariat în întreaga țară, prin platforma de voluntariat ”ZiuaV”.
Citește și:
BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 499 de unități. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii decembrie 2021, de 67 miliarde de lei.
Credit foto: Photo 18985940 / Brd © Viorel Dudau | Dreamstime.com