Bogdan Popa, Vicepresident, Operations & Technology, la Raiffeisen Bank, a vorbit la Future Banking Summit, în cadrul panelului The digital banking experience in 2022: customer expectations & friction points, despre aspectele esențiale ale digitalizării în sistemul bancar.
Realizând un sumar al trendurilor digitale, pentru un context general, Popa a oferit câteva cifre relevante care dovedesc digitalizarea accelerată realizată de Raiffeisen în ultimii ani: 1,2 milioane de clienți Raiffeisen fac plăți online în fiecare lună, iar numărul acesta e de trei ori mai mare decât acum cinci ani. În același timp, compania are, în prezent, 600 de angajați care lucrează în IT, dublu față de aceeași perioadă.
„Când am pornit în această călătorie digitală, am început cu facilități online pentru tranzacțiile bancare. Apoi, ne-am orientat către economiile personale, iar astăzi conturile de economii sunt complet digitalizate. Am fost una dintre primele bănci care a renunțat la operațiuni cu cash în sucursale. De asemenea, astăzi am ajuns la un procent de aproximativ 30% a creditelor oferite online, în fiecare lună. În același timp, oricine poate deveni client Raiffeisen printr-un proces care se desfășoară exclusiv online", a spus Popa.
„Și privim și către viitor, la cum putem îmbunătăți experiența utilizatoritorilor, și la noile produse care trebuie implementate. Spre exemplu, vrem să-i informăm cât mai bine pe clienții noștri privitor la economii și pensiile private, pentru că, se știe, românii nu stau cel mai bine din acest punct de vedere în regiune. Iar cererea pentru astfel de produse financiare e în creștere", a continuat el.
Citește și:
CITEȘTE ȘI: 1,2 milioane de clienți digitali în T3 pentru Raiffeisen Bank
Anul acesta, numărul tranzacțiilor online efectuate de persoane fizice, clienți Raiffeisen, prin intermediul cardurilor de debit, a crescut cu aproape 40%, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Banca a aderat la schema Transfond și a activat plățile instant din septembrie 2022. Această funcționalitate face ca transferul sumelor mai mici de 50.000 lei, făcute în aplicația Smart Mobile, să dureze doar câteva secunde. La 30 septembrie 2022, numărul plăților prin carduri efectuate de clienții Raiffeisen cu telefonul sau cu ceasul s-a dublat față de T3 2021.
+
Future Banking Summit este un eveniment organizat de futurebanking.ro și este susținut de: Mastercard, UniCredit Bank, ING Bank România, Raiffeisen Bank, Infocert, FintechOS, Inform Lykos, iFactor, AriadNext, Namirial, Filip&Company, BCR, First Bank, Citi Romania, enfineo, Oney Romania, Mokka, Credex, Certsign, Salarium, ProCredit Bank, Autonom și Magnolia.ro. Partener instituțional: Asociația Română de Fintech (RoFin.tech).
Citește și:
Vezi aici prezentările susținute de unii dintre vorbitorii de la Future Banking Summit.
Foto: Ovidiu Udrescu