Prezent la dezbaterea despre microfinanțare de la Digital Banking Scorecard, Bernd Wendeln, Chief Commercial Officer al Natech Banking Solutions, a declarat că există un apetit foarte mare pentru acest gen de finanțare în regiune.

Lideri ai industriei de microfinanțare din Romania, începând cu BCR Social Finance, BT Mic sau Patria Credit, au dezbătut provocările și tendințele legate de acest subiect. Puteți citi aici un rezumat al discuțiilor.

În discursul său, Bernd a subliniat că, din cercetările realizate de Natech, cererea pentru microfinanțări ar fi de aproximativ un miliard de euro în regiune.

„În general, băncile tradiționale nu prea sunt interesate de acest segment pentru că profilul de risc pentru clienții care solicită microfinanțare este complet diferit, fiind și foarte greu de măsurat. De exemplu, în Grecia avem trei clienți care se ocupă cu acest tip de finanțare, însă Grecia este o piață complet diferită, care a abordat acest subiect târziu, spre deosebire de România, care este un pionier în domeniu.”

Referindu-se la IFN-uri, Bernd a menționat că acestea au restricții pe baza reglementărilor pentru a acoperi cererile de microfinanțare. În plus, există și anumite restricții din punct de vedere al indicatorilor de performanță, dar și al stakeholderilor, care acționează în mod diferit.

Cu toate aceste, cea mai mare provocare a acestui segment este de fapt managementul riscului pentru că publicul țintă este diferit.

Din perspectiva unui furnizor de soluții digitale, Bernd a spus că, în acest domeniu, este nevoie de o abordare diferită pentru că serviciile și produsele oferite trebuie să fie construite într-un ecosistem echilibrat, un mix între online și offline.

În acest punct, reprezentantul Natech a menționat faptul că 30% din populația României nu are un cont bancar, astfel încât ecosistemul trebuie să fie diferit față de cel băncilor, cu opțiuni adaptate unor utilizatori care nu sunt obișnuiți cu tehnologia.

Bernd a explicat că Natech a dezvoltat soluții digitale care să suplinească nevoile instituțiilor financiare care oferă microfinanțare, ca să le propună o abordare potrivită pentru clienții lor.

„Vorbim de acest model hibrid, online și offline. Clienții care solicită microfinanțare provin din domenii foarte diferite, agricultură, mici comercianți, mici producători, iar pentru aceștia este foarte important să încercăm mai întâi să înțelegem piața și să le înțelegem nevoile. Și apoi să venim cu soluții care să îi ajute.”

+

În cadrul evenimentul Digital Banking Scorecard, s-a lansat și raportul Digital Banking Scorecard 2024.

Digital Banking Scorecard este un eveniment Future Banking și realizat cu sprijinul:

Main Partner: Natech Financial Software

Silver Partners: Raiffeisen Bank, IDnow, First Bank, ING Bank, BCR, Namirial, Garanti Bank

With the Support of: Libra Internet Bank, Ropeco.

Foto: Ovidiu Udrescu