Banca Comercială Română a venit în ajutorul clienților care au fost afectați de incendiul blocului din Constanța, din decembrie 2021, printr-un mecanism de sprijin în parteneriat cu Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.
Printre locatarii blocului din Constanța care a luat foc în decembrie 2021, BCR a identificat 22 de familii care erau clienți ai băncii, cu credite imobiliare în derulare. În acest context, banca a decis implementarea unei soluții comune, prin CSALB, astfel încât, timp de trei luni, familiile să nu mai aibă grija ratelor, înțelegând nevoile financiare și epuizarea fizică și emoțională cauzate de situația prin care au trecut.
„Considerăm că trebuie să ne ajutăm clienții în orice moment și cu atât mai mult atunci când trec prin astfel de evenimente. Le mulțumim partenerilor de la CSALB pentru facilitarea implementării mecanismului de sprijin, dar și pentru că sunt un partener pentru bănci și clienți. Împreună putem să sprijinim oamenii și comunitățile, mai ales în momentele dificile”, a menționat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.
BCR a oferit o variantă sustenabilă, de acoperire a ratelor creditelor imobiliare pentru o perioadă de trei luni, o soluție fără alte comisioane sau dobânzi suplimentare. Întreaga procedură de acordare a ajutorului și management al documentațiilor se desfășoară prin CSALB.
Citește și:
Misiunea CSALB este de a propune metode alternative la instanță pentru soluționarea litigiilor, prin colaborare cu experți în domeniul financiar-bancar. Acest serviciu poate fi accesat de către consumator, acesta având posibilitatea să beneficieze în mod gratuit de expertiza unui conciliator, specializat în domeniul juridic și financiar-bancar.
„Apreciem modul prompt în care BCR a apelat la conciliere pentru a găsi soluții în cazul accidentului din Constanța. Totodată asistăm la o premieră și la un exemplu de bune-practici în relația consumator-bancă: instituția financiară nu a mai așteptat ca cererea de negociere să fie formulată de consumatori, ci a venit în întâmpinarea zecilor de familii afectate de incendiu prin invitarea acestora să se adreseze CSALB și prin propunerea unor măsuri favorabile în cadrul negocierilor. De altfel, aceasta este și principala recomandare pe care CSALB o face către sistemul bancar în ultima perioadă: să treacă de la poziția reactivă, în care acceptă negocierea ca urmare a solicitării consumatorului, la atitudinea proactivă, prin care invită la conciliere consumatorii care au probleme în plata ratelor. Ne dorim ca acest model de acțiune să fie preluat de cât mai multe bănci și IFN-uri din România”, a afirmat și Liviu Fenoghen, director CSALB.
Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE. CSALB are misiunea de a organiza, administra și monitoriza soluționarea, prin proceduri SAL, a litigiilor dintre consumatori și comercianții a căror activitate este reglementată, autorizată și supravegheată/monitorizată de Banca Națională a României, precum și sucursalele comercianților ce desfașoară activități pe teritoriul României în domeniul bancar.
Citește și: