Twispay este o instituție emitentă de monedă electronică, prima de acest fel licențiată în 2013 de către Banca Națională a României. Compania oferă servicii de emitere de monedă electronică și de procesare de plăți pentru tranzacții online, prin intermediul Visa, Mastercard sau prin alte metode de plată alternative.
Anul trecut, în octombrie, Elrond Network a anunțat că a achiziționat Capital Financial Services, deținătoarea brandului Twispay. Aprobarea BNR a venit în februarie 2022.
Augustin Dobre, CEO al fintech-ului Capital Financial Services, a explicat pentru Future Banking care sunt obiectivele companiei odată ce a devenit parte din Elrond.
Cum a fost acest an pentru Twispay până acum?
Este un an bun, în care am reușit să finalizăm o serie de proiecte și procese pe care le aveam în plan.
Citește și:
În februarie, Banca Națională a României a aprobat achiziția Capital Financial Services de către Elrond. Tranzacția marchează o nouă etapă pentru Twispay, întrucât beneficiem acum de un aflux financiar, dar și de un plus de expertiză, ce ne vor ajuta să dezvoltăm gama de produse oferite și să contribuim activ la revoluționarea felului în care banii circulă în societate.
În acest an, am primit și statutul de membru principal al schemei de plată Visa, dar și cel în care am agreat un parteneriat unic în regiune, cu filiala germană a JP Morgan. Statutul de membru principal Visa ne oferă un nivel și mai mare de autonomie, care ne permite să ne servim clienții direct, fără a apela la instituții bancare sponsor. Astfel, magazinele online cu care lucrăm beneficiază de un proces de înrolare mai rapid și eficient și de un timp de răspuns semnificativ mai bun decât media industriei.
Citește și:
Referitor la colaborarea cu JP Morgan, în prezent, suntem singurul fintech regional care poate deschide conturi de protejare (safeguarding accounts) la această instituție. Acest lucru le oferă un plus de siguranță clienților noștri magazine online, fiindcă îi asigură că toate veniturile pe care le încasăm, ca urmare a activității lor comerciale sunt separate de capitalurile noastre proprii. Astfel, ei știu că sunt singurii care pot avea acces la fondurile lor.
La nivel financiar, anul 2022 arată bine atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri, operatorii de magazine online. Remarcăm o creștere a interesului consumatorilor pentru zona de e-commerce, întrucât tot mai mulți fac din cumpărăturile online un obicei.
Astfel, în prima jumătate a acestui an, am procesat deja un număr de 500.000 de tranzacții, aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019, înainte de începerea pandemiei. La nivel financiar, previzionăm că vom închide anul cu o cifră de afaceri cu aproximativ 20-25% mai mare decât în 2021.
Citește și:
Ce înseamnă achiziția Twispay de către Elrond?
Achiziția deschide mai multe oportunități asociate cu felul în care acționarii actuali sprijină dezvoltarea companiei.
Beneficiem, în primul rând, de un aflux de capital, expertiză și resurse. Acestea ne vor permite să extindem proiectele la care am lucrat în ultimii ani, dar au fost suspendate din motive financiare.
Un exemplu relevant, în acest sens, este emiterea de carduri. Deși acesta a fost întotdeauna un pilon important în strategia noastră, până acum am fost nevoiți să-l amânăm.
Care este valoarea adăugată propusă de voi?
Diferențiatorul nostru principal este că suntem o instituție autorizată, cu toate licențele necesare, că suntem membri principali ai schemelor de plată Mastercard și Visa.
Toate acestea ne oferă un nivel ridicat de autonomie și control asupra tuturor proceselor și asupra experienței stakeholderilor. Standardele noastre de securitate, anti-money laundering și bune practici, validate de către instituțiile care ne auditează, ne poziționează ca un partener de încredere, dezirabil.
Citește și:
Care sunt beneficiile unui client în relația cu Twispay?
Pe partea de procesare de plăți, avem o serie extinsă de beneficii. În primul rând, siguranța fondurilor este asigurată de conturile de protejare deschise la instituții reputabile, din România și Germania, dar și de faptul că suntem o companie intens reglementată. Licența noastră este pașaportată în Spațiul Economic European, ceea ce înseamnă că putem furniza servicii de acceptare la plată magazinelor online cu prezență regională.
Platforma de acceptare la plată Twispay gestionează plăți în diferite monede, precum lei, euro, dolari, coroane daneze, forinți, zloți și coroane suedeze. Consumatorii, cât și magazinele online nu mai pierd bani, ca urmare a ratelor de schimb bancar.
Mai mult, soluția noastră tehnică este intuitivă, stabilă, ușor de implementat și intens customizabilă. Faptul că aplicația noastră este dezvoltată integral in-house ne oferă control total, ceea ce înseamnă că putem răspunde rapid și eficient nevoilor clienților B2B. Avem un nivel ridicat de autonomie, care se traduce prin control asupra serviciilor și gradului de satisfacție al clienților, pentru că nu depindem de bănci intermediare.
Citește și:
În plus, furnizăm magazinelor online acces la cifre importante, despre tranzacțiile și cumpărătorii lor, care sunt extrem de utile profesioniștilor de marketing, care beneficiază, astfel, de o imagine mai clară a publicului lor.
Cum au schimbat pandemia și digitalizarea comportamentul utilizatorilor?
Noi observăm o normalizare a e-commerce-ului. Acum 3-4 ani, consumatorii apelau la magazinele digitale pentru produse cheie, care fie aveau un preț semnificativ mai bun decât in-store, fie erau dificil de transportat (de exemplu, electrocasnice mari). Chiar și atunci, dacă achiziția se făcea online, procesul de cercetare implica în cea mai mare proporție magazinele fizice.
Acum, lucrurile sunt mult mai simple. Zone de e-commerce a devenit mult mai confortabilă, pandemia a accelerat această tendință de consum, iar cumpărătorii fac cu ușurință achiziții folosind internetul.
Citește și:
Ca dovadă, numărul tranzacțiilor aproape că s-a dublat în prima jumătate a lui 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, în timp de valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut, de la 157 de euro la 53 de euro. Cumpărăm mai des și în valori mai mici, dovedind, astfel, o lejeritate mai mare în relația cu jucătorii de e-commerce.
La aceste schimbări a contribuit mult pandemia, care a funcționat ca un catalizator. Un impact mare, însă, l-au avut și jucătorii din zona de fintech. De exemplu, faptul că o companie ca Twispay poate cripta și stoca în condiții de maximă siguranță datele de card ale unui cumpărător reduce semnificativ procesul decizional. Odată ce ai adăugat în coș un produs, mai ai nevoie de 2 click-uri, pentru a finaliza tranzacția și a plasa comanda, pentru că nu mai ești nevoit să îți introduci din informațiile de plată.
Citește și:
Augustin, cum vezi segmentul fintech în România?
În plină ascensiune. România este un jucător cu mult potențial, avem profesioniști talentați, viziune și începem să atragem și capital. Dacă, în trecut, țara noastră era privită cu scepticism, în prezent, tot mai mulți oameni din industrie, antreprenori și investitori, ne văd cu ochi buni. Ne ajută, într-adevăr, proiectele de succes, cum sunt Elrond, eGold, Maiar.
Eu sunt încrezător că branduri românești, cum este și Twispay, vor reuși să își pună amprenta pe noul ecosistem financiar global și că România poate deveni un vector al revoluției financiare.
Ce presupune viitorul ecosistemului financiar?
Viitorul ecosistem financiar își propune să revoluționeze felul în care circulă banii și să ofere oamenilor acces facil la soluții de plată intuitive și la îndemână. Crearea unui mediu colaborativ, care să includă jucătorii de fintech, cei de pe piața de crypto și instituțiile financiare tradiționale ar putea duce la creșterea vitezei de tranzacție, simplificarea proceselor și accelerarea înrolării clienților nebancarizați, cei care, în prezent, nu au acces la servicii financiare.
Citește și:
Viitorul ecosistem financiar e construit pe o serie de concepte, cum sunt embedded finance (includerea soluțiilor de plată în integrări complexe, alături de experiențele de retail și cele sociale), soluțiile cloud, De-Fi (decentralized finance), securitate cibernetică. Ce este important de luat în considerare este că niciunul dintre acești piloni nu își propune să anuleze factorul uman, ci, din contră, să potențeze experiența utilizatorului și valoarea adăugată adusă activității noastre zilnice.
Tehnologia revoluționară ne ajută să punem omul în centrul tuturor eforturilor noastre. Obiectivul nostru comun este să creăm soluții care să răspundă nevoilor consumatorilor moderni și care să reducă discrepanțele atât de mari referitoare la accesul la servicii financiare.
Citește și:
Piața crypto este în declin, ca urmare a scandalurilor din ultima perioadă. Cum vedeți voi lucrurile?
Noi, cei dedicați schimbării industriei financiare, nu ne uităm la piața de crypto în materie de valori și nu ne raportăm la prețurile criptomonedelor. Știm că acestea pot oscila, în funcție de factori externi, așa că nu ne bazăm planurile de business pe situații pe termen scurt.
Perspectiva noastră este pe termen mediu/lung, ne uităm la potențialul tehnologiilor și încercăm să dezvoltăm soluții care să îmbunătățească viețile oamenilor. Pentru a construi acel viitor ecosistem financiar este necesar să conectezi toate punctele și să identifici integrările cele mai bune, așa că toate resursele noastre sunt direcționate în optimizarea infrastructurii.
Lipsa de reglementare este un aspect despre care discutăm constant și care încetinește adopția tehnologiei blockchain. Înțelegem, însă, că organismele naționale și internaționale au nevoie să înțeleagă aceste modele operaționale și utilizările lor, pentru a dezvolta legi în consecință. Personal, sunt încrezător că setul de reguli pentru Piețe de criptoactive (MiCA) se va implementa începând cu 2023-2024 și că măsura ne va ajuta să accelerăm inovația.
Citește și:
Cu toate acestea, trebuie să nu uităm că vorbim despre un mix. Zona de crypto nu este reglementată, dar aici intervenim noi, fintech-urile, cum este Twispay. Noi ne supunem legislației, răspundem în raport cu Banca Națională a României, suntem auditați de partenerii noștri, așa că beneficiem de un set strict de reguli pe care le urmăm. Aducem stabilitate și securitate în acest peisaj, așa că suntem elementul cheie al schimbării.
Cum va schimba transformarea digitală diferitele industrii?
Transformarea digitală va optimiza procesele și lanțul de aprovizionare, permițând producătorilor să se concentreze pe customizare, eficiență, sustenabilitate. Totul se va întâmpla cu o viteză mult mai mare. De exemplu, timpul de ieșire pe piață va fi redus dramatic datorită tehnologiilor 3D, care vor permite înlocuirea activităților fizice, cum este realizarea de prototipuri, cu variante virtuale.
Citește și:
Tehnologii precum web-to-print ne vor ajuta companiile să producă în serii mici, încurajând comercianții și distribuitorii să lucreze cu stocuri reduse spre zero. Acest lucru se va traduce într-un nivel mai mic de risipă și o abordare mai sustenabilă, în special dacă ne referim la organizațiile din industriile de retail și fashion.
Care sunt provocările unei companii de amplitudinea voastră?
Suntem o companie medie, un disruptor, în zona de servicii financiare. De la ieșirea pe piață, provocarea a fost să înțelegem ce își doresc utilizatorii de servicii de plată și consumatorii, pentru a oferi un produs relevant, util, care să răspundă tuturor nevoilor. Am avut o perioadă de 5 ani în care am studiat, am dezvoltat produsul de acceptare la plată și ne-am organizat intern, pentru a putea dobândi toate autorizațiile și licențele necesare.
Citește și:
Acum că am realizat tot ce ne-am propus, suntem pregătiți să trecem la următorul nivel și să aducem siguranță și încredere în acest nou ecosistem financiar, la care ne dorim să contribuim. Acum provocarea este să reușim, alături de partenerii noștri să dezvoltăm produse noi, care îmbină tehnologii revoluționare, într-un mod subtil, natural.
Care sunt următorii pași?
Să creștem alături de clienții noștri B2B, să le fim alături în dezvoltarea afacerilor lor de e-commerce și să vedem primele mock-upuri ale noilor noastre funcții și produse financiare. Ne dorim ca, pe termen mediu, să contribuim la proiecte care au impact global.
Sursă foto: Twispay