PayU GPO România, liderul pieței locale de plăți online, a înregistrat, în primele nouă luni ale acestui an, o creștere cu 25% a volumelor procesate, față de intervalul de referință din 2022. Din punct de vedere al numărului de tranzacții, s-au înregistrat cu 18% mai multe tranzacții decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Volumul plăților realizate printr-un singur click are un ritm alert de adopție în rândul consumatorilor din online ajungând la o pondere de 46% din totalul tranzacțiilor efectuate în platforma PayU în primele nouă luni din 2023, în creștere cu 13% față de anul trecut.
„Pe lângă tranzacțiile obișnuite, cu un card salvat prin intermediului sistemului PayU, care începând cu acest an sunt procesate și prin mecanismul de Network Token furnizat de schemele de card, comercianții din portofoliul PayU GPO România au putut pune la dispoziția clienților lor și opțiuni de plată cu un singur click, prin Google Pay și Apple Pay. Unul din marile beneficii ale acestor opțiuni de plată este simplificarea procesului de achiziție, mecanismul de plată fiind unul rapid și sigur, care nu necesită prezența fizică a unui card și beneficiază de o securitate sporită pentru consumatori”, spune Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
Citește și:
O altă metodă de plată preferată de români este cea în rate, care la nivelul PayU GPO România a înregistrat o creștere cu 50% din punct de vedere al numărului de tranzacții și cu 37% din perspectiva valorii tranzacțiilor procesate, pentru tranzacțiile realizate cu carduri în rate și produse de creditare online de tipul Buy Now Pay Later (plăți la 30 de zile) și Slice (plăți în mai multe rate). Soluțiile de plată cu creditare, de tipul BNPL și Slice sau creditarea full online, le oferă consumatorilor flexibilitate în gestionarea cheltuielilor și nu impun necesitatea de a avea un card de credit pentru a le accesa.
Pe baza datelor tranzacționate de PayU GPO România în 2023, coșul mediu de cumpărături în rate este de aproximativ trei ori mari mare decât o tranzacție integrală, plata cu cardul în rate extinse contribuind la creșterea valorii medii a coșului de cumpărături și, implicit, a vânzărilor încheiate pe site-urile comercianților, unde metoda de plată în rate poate ajunge chiar și la o pondere de 30% din total.
Citește și:
Piața locală de comerț online își menține ritmul de creștere, susținută puternic de finalul de an
„Piața locală de e-commerce își va menține ritmul de creștere înregistrat în 2022 și se va apropia de 9,76 miliarde de euro în 2023, 65% reprezentând livrări de bunuri (produse) și 35% servicii furnizate prin intermediul online-ului”, adaugă Elena Gheorghe.
Cele mai importante verticale care au susținut avansul pieței de comerț digital în 2023 au rămas cele tradiționale, de IT&C, fashion și home & deco, creșteri anuale semnificative venind și din verticale precum travel, asigurări, entertainment, transport și food & delivery.
Conform estimărilor PayU GPO România, atingerea valorii estimate a pieței de ecommerce va fi susținută puternic de cea mai efervescentă perioadă din an pentru cumpărăturile online, Black Friday 2023, unde se așteaptă, ca și în anul precedent, ca numărul de tranzacții online să fie de 20 de ori mai mare decât într-o zi obișnuită, creșterea fiind susținută de discount-urile semnificative pregătite de comercianți și de numărul de rate extinse oferite de bănci pentru a facilita achizițiile.
Citește și:
Foto: Dreamstime