SOLO a apărut în 2021 și am scris despre el în „Romania’s Fintech Map 2022”. Compania este versiunea digitală a unui contabil, care se ocupă de înființarea și administrarea PFA-urilor.

Este singura soluție completă de management al unui PFA, de la înființare și până la radiere, iar serviciile lor se adresează celor care nu vor să își bată capul cu contabilitatea, care vor să scape de punga cu bonuri și de drumurile la contabil.

Și pentru că SOLO a prins tot mai multă tracțiune în ultimul an, am discutat cu Annemarie Fabian, Head of Growth în cadrul fintech-ului despre strategii și planuri.


Cum a fost acest an pentru SOLO?

2023 este practic al doilea an de activitate pentru SOLO și este un an de creștere din toate perspectivele. La momentul actual, avem peste 5.700 de clienți activi și nu ne oprim aici, obiectivul este să depășim 8.500 până la finalul anului. Această creștere a venit natural și cu mărirea echipei, suntem deja peste 20 de colegi și recrutăm în continuare.

De ce a apărut SOLO?

SOLO a apărut dintr-o nevoie reală pe care am simțit-o pe pielea noastră. Ne-am dat seama că nu există o soluție simplă care să te ajute să lucrezi pe cont propriu: ai nevoie de avocat, soft de facturare, contabil, notar și ceva cunoștințe legislative. Așa s-a născut SOLO, singurul serviciu de care ai nevoie pentru PFA-ul tău.

Care e modelul de business?

SOLO funcționează în baza unui abonament lunar accesibil (89 de lei) care include: înființarea, facturarea, contabilitatea completă și depunerea tuturor declarațiilor. Astăzi, serviciul se adresează tuturor profesioniștilor care lucrează pe cont propriu care nu au încasări cash sau care nu vând produse fizice (cum sunt micii meșteșugari). Aceste funcționalități le vom adăuga în perioada următoare.

Cu SOLO au acces oricând la documentele PFA-ului sau registrele contabile, au tot timpul un estimat al taxelor, pot încărca rapid cheltuieli și pot emite facturi cu instrumentul de facturare integrat.

Care sunt principalele direcții de business în acest moment?

Obiectivul nostru este să devenim lideri pe piață. Până acolo mai avem câțiva pași de parcurs, cel mai important fiind să ajungem la break-even. Estimăm că vom atinge acest punct la finalul anului, iar ulterior ne vom concentra pe dezvoltarea produsului și a echipei.

Ce proiecte aveți în lucru? Care sunt principalele produse?

Lucrăm activ și la extinderea serviciului către alte tipuri de PFA-uri, precum și la SOLO SRL. În ultimele 18 luni ne-am dat seama că, de multe ori, freelancerii aleg între cele două forme de organizare atunci când vor să pornească un proiect pe cont propriu, deci nevoia pe care am adresa-o ar fi aceeași.

Plănuiți un MVP pentru SRL-uri. Care e statusul?

Primul pas în lucrul cu SRL-urile este să simplificăm și aici procesul de înființare, de la formulare, drumuri și multiplii furnizori, la un proces complet online.

Cum stați cu finanțarea?

Am închis la finalul anului trecut o rundă de 600.000 de euro. O parte din bani merg către a susține procesele actuale și a găsi oportunitățile de creștere ale produsului existent, în timp ce o altă parte din finanțare merge exclusiv către zone noi de creștere (SOLO SRL, funcționalități noi pentru PFA-uri etc.)

Care sunt tendințele pe segmentul liber profesioniștilor? Dar pe PFA?

În primele patru luni ale anului s-au înființat cu 40% mai multe PFA-uri ca anul trecut. Din ce în ce mai mulți oameni aleg să facă ceva part-time pentru a-și ajusta veniturile, sau fac saltul în freelancing. În prima jumătate a anului am înregistrat o creștere a numărului de IT-ști sau a profesioniștilor din industriile creative.

Care e valoarea adăugată adusă de voi și cu ce vă diferențiați de posibili competitori?

SOLO este un contabil digital prietenos. Ne ocupăm de tot ce ține de înființare și contabilitate, astfel încât clienții să se concentreze pe munca lor și nu pe task-uri administrative. În plus, cred că e foarte important că vorbim pe înțelesul tuturor și răspundem la întrebări oricui, indiferent că este sau nu client SOLO.


Cum vedeți transformarea digitală și care sunt principalele tendințe prin prisma activității voastre?

Astăzi, așteptarea e să poți rezolva totul instant și de pe telefon. Transformarea digitală în această direcție trebuie să meargă și vedem și semnale încurajatoare din partea sectorului public. Drumul însă e lung, ceea ce creează oportunități pentru fintech-uri de a facilita comunicarea între nevoia clientului și sistemele publice. Astăzi, SOLO face aceasta “traducere” pentru PFA-uri și în curând și pentru SRL-uri.

Care sunt provocările voastre?

O provocare pentru SOLO este să creștem suficient de repede echipa pentru a susține businessul. De aceea punem la bătaie un salariu competitiv suplimentat de ESOP, o echipă faină și multe provocări.

Cum vedeți fintech-urile în România?

Ne bucură să vedem multă efervescență în sectorul fintech. Inovația adusă de aceste companii pune presiune pe sistemele corporate, presiune care, la finalul zilei, livrează utilizatorului final un serviciu mai rapid, mai ieftin și mai accesibil.

Atenția din ultimii ani către clienți retail sau mici antreprenori este încă o dovadă că tehnologia democratizează accesul la servicii de calitate.  

Ce urmează?

Obiectivul nostru până la finalul anului este să confirmăm modelul de business actual și să găsim noi direcții de creștere fie din zona de PFA, sau SRL. Pe termen scurt ne pregătim să lansăm aplicația de mobil SOLO.