În ianuarie 2021, Orange Money lansa cardul de credit, o premieră pentru un operator telecom. Cardul este un produs digital 100%, disponibil tuturor clienților din România, indiferent de rețeaua mobilă.

Recent, Orange Money a lansat o campanie prin care utilizatorii care au card de credit pot alege să facă cumpărături cu plata în 2 - 24 de rate fără dobândă, oriunde în lume. Am discutat cu Andreea Pătrașcu, Head of Strategy, PMO & Channels la Orange Money, despre importanța și beneficiile acestui card de credit.


Recent ați lansat cumpărăturile cu plata în 24 de rate fără dobândă, oriunde în lume. De ce?

Într-adevăr, clienții care au card de credit Orange Money pot alege să facă cumpărături cu plata în 2 - 24 de rate fără dobândă, oriunde în lume, limita de credit maximă fiind de 60.000 de lei. Este o campanie limitată pentru a veni în ajutorul clienților în perioade cu nevoi mai mari de cumpărare, precum Black Friday, de sărbători etc. Un avantaj major este că toate setările necesare pentru alegerea numărului de rate dorit se fac direct din aplicația Orange Money.

Trebuie să recunoaștem că funcționalitatea de plată în rate a cardului de credit este cea mai populară printre clienții români, deși cardul de credit Orange Money este un instrument de plată complet, cu multe opțiuni uneori prea puțin exploatate.

Piața din România poziționează cardul de credit mai ales ca pe un card de cumpărături și de aceea clienții îl înțeleg și aleg să îl acceseze pornind exclusiv de la acest context sau de la cel de amânare a plăților. În consecință, și Orange Money a ales să ofere clienților această flexibilitate care într-adevăr le sporește puterea de cumpărare fără costuri suplimentare. Opțiunea de plată în 24 de rate fără dobândă oriunde în lume vine în plus față de toate celelalte beneficii enumerate anterior.


Mulți utilizatori cred că acest card poate fi folosit doar dacă ești client Orange. Explicați puțin contextul?

Din iulie 2021, orice produs Orange Money, inclusiv cardul de credit, este disponibil tuturor clienților din România, indiferent de rețeaua mobilă din care aceștia fac parte.

Orange Money este o alternativă la serviciile bancare tradiționale, ce oferă o soluție digitală completă, ușor de accesat, ușor de gestionat, transparentă la nivel de costuri și cu un customer service la cele mai înalte standarde. Scopul nostru a fost să facem disponibile pentru întreaga piață aplicația mobilă și produsele noastre, ca toți cei care doresc să folosească un astfel de produs să-l poată accesa. Astfel, orice client din România poate beneficia de avantajele cardului de credit Orange Money printr-o solicitare online, direct în aplicație.


Câți utilizatori de card de credit aveți și la câți vă așteptați?

Orange Money are aproximativ 300.000 de utilizatori în România și aproape 10.000 de clienți dețin un card de credit Orange Money. Pentru a câștiga noi clienți ne propunem o creștere treptată, aducând, constant, noi opțiuni pentru o experiență îmbunătățită de cumpărare ori de plată. Pe viitor, ne așteptăm ca tot mai mulți clienți să înțeleagă beneficiile oferite de o soluție financiară digitală de creditare, personalizabilă, iar numărul acestora să crească.


De ce un card de credit Orange Money?

Pentru că este o resursă disponibilă 100% digital care te scapă de griji și care cumulează toate beneficiile existente pe piață într-un singur card, configurabil în funcție de nevoi.

Clienții pot aplica online pentru cardul de credit, fiind necesar doar să instaleze aplicația mobilă din magazinele de aplicații IoS sau Android. Odată instalată aplicația mobilă, clienții dețin controlul total asupra limitei de credit și a felului în care își împart o achiziție efectuată în rate (minim 3, maxim 24), a setărilor ce țin de tranzacții și limite și, mai ales, asupra beneficiilor la care pot subscrie sau renunța în orice moment.

Astfel, acest card are un pachet de beneficii standard, dar și beneficii flexibile, ce pot fi personalizate în funcție de nevoile clienților și obișnuințele de cumpărare. Când am dezvoltat cardul de credit Orange Money, ca produs digital, ne-am dorit să oferim utilizatorilor posibilitatea de a fi mereu în controlul resurselor financiare în funcție de contextul de viață în care se află.


Care sunt beneficiile acestuia?

În primul rând, clienții au acces la o linie de credit care le crește puterea de cumpărare, fără costuri suplimentare. Cardul de credit a fost conceput să ofere clienților flexibilitate și o experiență digitală completă, cu pachete de beneficii ce pot fi configurate individual.

Cardul de credit Orange Money are utilizare națională și internațională, iar clienții au, după cum spuneam, beneficii flexibile. Pot alege pachete precum extraSave, care le oferă 7% instant cashback la cumpărături în țară sau în străinătate sau, dacă obișnuiesc să călătorească mai mult, pot alege pachetul extraTravel care le oferă 14% cashback instant la plata unora dintre cheltuielile de vacanță, asigurare de călătorie pentru întreaga familie, dar și o reducere importantă la comisionul de schimb valutar atunci când plătesc cu cardul în afara țării. În plus, clienții Orange beneficiază de 3% bani înapoi în cont la orice plată cu cardul în magazinele Orange sau pe orange.ro și puncte de loialitate pentru fiecare tranzacție cu cardul.

Practic, clienții au la îndemâna lor un portofel inteligent care le oferă control deplin și transparență totală asupra tuturor costurilor. Aceștia au acces instant atât la soldul disponibil în cont, cât și la facilitatea de creditare. În aplicația Orange Money, clienții văd tranzacțiile efectuate cu cardul de credit, limita disponibilă, sumele datorate și valoarea rambursată. Ei își pot seta limitele de tranzacționare, regenera codul PIN, pot decide dacă permit plățile pe internet sau dacă lasă activă facilitatea de retragere numerar.


Un avantaj al acestui card este că este complet digital. Cât de ușor a fost să implementați acest proces?

Orange este o companie recunoscută pe piața din România pentru premierele din domeniul tehnologic și pentru misiunea de a oferi cele mai bune experiențe clienților, iar expertiza în zona de customer service stă la baza dezvoltării serviciilor financiare digitale împreună cu clienții noștri și pentru ei. Obiectivul nostru comun, de a face cât mai accesibile instrumentele financiare prin intermediul tehnologiei digitale, ne-a obligat să simplificăm experiența clientului care poate sau nu să fie familiarizat cu lumea digitală. Simplitatea este, de fapt, marea provocare și un proces constant de îmbunătățire.


Cu ce se diferențiază cardul de credit Orange Money de oferta existentă pe piață?

Super-puterea acestui card o reprezintă, de fapt, combinația dintre funcționalitățile și beneficiile pe care clientul le poate accesa sau la care poate renunța în funcție de propriile nevoi și de stilul de viață, pe lângă faptul că este primul card de credit din România creat în cadrul unui grup telecom.

Este gândit să ofere control instant asupra propriilor resurse financiare, flexibilitate și transparență. Totul se întâmplă 100% digital, de la trimiterea documentelor spre validare până la aprobarea liniei de credit. Imediat după ce trece de procesul de aprobare, un card virtual este disponibil pentru clienți instant în aplicație și poate fi folosit pentru plăți online sau digitale la POS. Totodată este și primul card de credit din România cu oferte speciale pentru clienții Orange: bani înapoi instant, plăți în rate fără dobândă și puncte Thank You pentru plățile la Orange.


Ce provocări a adus cardul de credit în oferta Orange Money?

Fiind un instrument de plată complex, provocările au venit din modul în care ne-am dorit să simplificăm și să traducem funcționalitățile acestuia clienților mai puțin familiarizați cu acest tip de produs. Astăzi, educația financiară o include și pe cea digitală, iar pentru a reuși să fim pe radarul clienților, ei trebuie să se simtă confortabil atunci când utilizează produsul – să fie ușor de înțeles și de controlat.


Sunteți un concurent direct al instituțiilor bancare. Cum vedeți această competiție?

Nu considerăm că suntem în competiție cu instituțiile bancare, ci oferim, într-un mediu mobil simplu de utilizat, o alternativă digitală la nevoile financiare de zi cu zi. Dar, putem spune că suntem într-o competiție constantă cu obiceiurile românilor de a utiliza banii cash, de a se împrumuta „pe caiet” sau de la prieteni și de a plăti dobânzi exorbitante pentru simplul motiv că istoricul de împrumut bancar nu îi califică la produse de creditare mai bune. Și în prezent, lipsa educației financiare rămâne într-adevăr o mare provocare.

Pe de altă parte, clienții noștri apreciază, înainte de toate, experiența Orange Money și simplitatea aplicației mobile, transparența serviciilor, ușurința cu care pot interacționa cu produsele și serviciile noastre. Punem la dispoziția lor opțiuni ce au în spate cele mai noi tehnologii și le dăm acces constant la noi oferte care să le aducă avantaje relevante la costuri minime în completarea produselor pe care le dețin deja la alte instituții.

Care sunt planurile pe termen mediu și lung Orange Money?

Până în prezent am făcut pași importanți în dezvoltarea Orange Money pornind din 2018 atunci când am oferit conturi digitale cu IBAN în lei, continuând cu emiterea cardurilor virtuale, pentru o experiență digitală îmbunătățită și completând apoi metodele digitale de plată contactless cu Apple Pay, Google Pay sau cu ajutorul ceasurilor inteligente.

În 2021 am lansat cardul de credit și ne-am extins în afara universului Orange pentru a ne duce mai departe misiunea de a schimba și simplifica experiențele financiare digitale ale românilor.

Vom continua să dezvoltăm o serie de produse și servicii financiare digitale sustenabile și de încredere, cu valoare adăugată pentru clienți. În viitor, ne dorim să includem în oferta Orange Money pachete care să răspundă contextului actual cu o preocupare mai mare pentru sănătate, noi produse de asigurare, cât și anumite facilitați la cererea clienților.

Scopul nostru este ca Orange Money să devină o interfață digitală prin care oricine să poată accesa o varietate pe produse financiare, în regim de self-service, printr-o experiență simplă, prietenoasă și la îndemână.

De aceea, susținem incluziunea financiară și digitală a românilor fără de care, din punctul meu de vedere, nu ne putem imagina viitorul.