Peste jumătate dintre cumpărătorii români achiziţionează online de cel puţin trei ori pe lună, în timp ce şase din zece clienţi (62%) aleg plata cu cardul, reiese dintr-o analiză realizată de compania de curierat Cargus.

De asemenea, 30% dintre magazinele online oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-şi ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o reţea de lockere.

Referitor la obiceiurile de cumpărare, aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziţionează online produse şi servicii o dată pe lună, iar 55% dintre aceştia cumpără chiar şi de zece ori pe lună.

În topul produselor achiziţionate de la magazinele online locale şi internaţionale se află cele din categoria fashion (29%), respectiv IT&C, electronice şi electrocasnice (25%). Acestea sunt urmate de produsele de înfrumuseţare şi îngrijire personală (14%) și articolele pentru casă şi grădină (12%), în timp ce cărţile reprezintă doar 2% din totalul comenzilor electronice.

Studiul Cargus arată, totodată, că 62% dintre respondenţi preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procent foarte mic dintre produsele achiziţionate (sub 3%).

În ceea ce priveşte opţiunile de livrare, unul din trei cumpărători preferă ca produsele să fie aduse într-un punct click & collect. Astfel, printre cele mai importante avantaje identificate de către consumatori se află: costurile mai mici de livrare, proximitatea faţă de locuinţă sau locul de muncă şi timpul mai scurt de livrare pentru produsele achiziţionate.

În privinţa volumului produselor vândute, aproximativ 41% dintre magazinele online, parte din studiul Cargus, livrează către clienţi peste 200 de colete lunar, iar mai bine de o treime dintre comercianţii analizaţi livrează între 50 şi 200 de colete.