În anul 2022, portofoliul de credite al Alpha Bank în România a ajuns la 2,95 miliarde de euro expunere netă, marcând o creștere de 13,5% față de anul precedent, potrivit rezultatelor financiare anunțată de bancă.
Totodată, depozitele clienților au depășit 2,97 miliarde de euro, în creștere cu aproximativ 11% față de anul anterior. În acest condiții și profitul net a fost de 33 milioane de euro, în creștere față de 2021, când a înregistrat valoarea de 25,6 milioane de euro.
Cum a fost 2022 pentru Alpha Bank?
Anul trecut, banca s-a implicat în susținerea economiei și a mediului de afaceri prin participarea la programele guvernamentale: IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Prod, Garant Construct, Rural Invest și Innovation.
CITEȘTE ȘI: Alpha Bank continuă finanțările prin IMM Invest Plus 2023
Citește și:
Volumul creditelor noi acordate companiilor mari a crescut cu aproximativ 40% față de anul precedent, în timp ce volumul creditelor acordate IMM-urilor a înregistrat o evoluție similară. Vânzările de credite ipotecare noi au înregistrat un avans anual de aproximativ 20%.
Alpha Bank a continuat strategia de transformare digitală accelerând implementarea de noi soluții atât în zona produselor și serviciilor oferite clienților, cât și în zona de automatizare a proceselor interne.
În luna decembrie, banca a lansat Platforma de Digital Onboarding pentru persoane fizice, clienții având acum la dispoziție un flux complet online de înrolare, putând să achiziționeze de la distanță diverse produse și servicii.
Totodată, capacitățile Serviciului Asistență Clienți au fost extinse, Dana, asistentul virtual al băncii, oferind mai multe servicii complet automatizate.
Citește și:
Anul trecut, instituția bancară a ajuns la acoperirea integrală a rețelei de unități teritoriale cu echipamente multifuncționale (ATM 24/7 Banking), îmbunătățind astfel accesul clienților la o gamă largă de servicii prin intermediul tehnologiilor de self-service.
În domeniul soluțiilor de plată pentru comercianți, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce ale băncii au înregistrat o creștere anuală de 36%.
Alpha a lansat, în premieră pe piața din România, opțiunea de tokenizare a cardurilor pentru comercianții și integratorii online pentru a asigura o experiență de plată mai sigură și mai ușoară.
Anul trecut a fost lansat și un nou design pentru cardurile de debit și de credit, inspirat din mitologia greacă, fiind și o alternativă sustenabilă, pentru că toate cardurile nou emise sunt din plastic reciclat.
Citește și:
PE ACELAȘI SUBIECT: Creșterea veniturilor pentru Alpha Bank Romania în 2021
Activele totale ale băncii au ajuns la 4,3 miliarde euro, crescând cu 12%, an la an.
Profitul net a ajuns la nivelul de 33 milioane de euro, reflectând atât o performanță comercială notabilă, cât și o gestionare eficientă a riscurilor.