Inteligența artificială generativă și alte tehnologii, care evoluează accelerat, anunță un viitor nou și îndrăzneț pentru afaceri, pe măsură ce lumea fizică și cea digitală devin inevitabil conectate, se arată în cel mai recent studiu Accenture, Technology Vision 2023.

Studiul Accenture Technology Vision 2023, „When Atoms Meet Bits: The Foundations of Our New Reality", explorează tendințele în materie de tehnologie care stau la baza convergenței dintre lumea fizică și cea digitală, în timp ce companiile caută să accelereze reinventarea organizațiilor.

Ascensiunea spectaculoasă a ChatGPT a atras atenția întregii lumi asupra puterii inteligenței artificiale generative de a spori capacitățile umane. Accenture estimează că până la 40% din toate orele de lucru vor fi susținute sau completate de inteligența artificială bazată pe limbaj.

În 19 industrii, Accenture estimează că activitățile lingvistice reprezintă 62% din timpul total de lucru al angajaților, iar majoritatea (65%) acestui timp poate fi transformat în activități mai productive (prin augmentare și automatizare).

În rândul liderilor de afaceri, 98% dintre respondenți sunt de acord că modelele de bază ale AI vor juca un rol important în strategiile organizației lor în următorii trei până la cinci ani.

Aplicațiile de inteligență artificială generativă depind de oameni care să le ghideze pe baza experienței, percepției și expertizei umane. Acesta este motivul pentru care liderii vor investi mai mult în competențe și în evoluția afacerii, mai degrabă decât în tehnologia în sine. Pentru fiecare dolar cheltuit pe noi sisteme, economiștii estimează că sunt necesari alți 9 dolari pentru a pregăti oamenii să lucreze cu sisteme mai complexe din punct de vedere cognitiv.

Raportul Accenture Technology Vision 2023 identifică patru tendințe care sunt esențiale pentru deblocarea acestei noi realități comune:

Inteligența artificială generativă: Aproape toți directorii sunt de acord că inteligența artificială generativă, din poziția de copilot, partener creativ sau consilier, va declanșa un val semnificativ de creativitate și inovație (98%) și va deschide o nouă eră a inteligenței în companii (95%).

Identitatea digitală: Capacitatea de a autentifica utilizatorii și bunurile digitale - fundamentul pentru traversarea lumilor digitale și fizice - este acum considerată de 85% dintre directori ca fiind un imperativ strategic de afaceri, nu doar o problemă tehnică.

Datele mele, datele tale, datele noastre: IA nu-și poate atinge potențialul maxim până când companiile nu abordează corect datele. Asta înseamnă să spargă silozurile de date și să își modernizeze bazele de date. De fapt, 90% dintre directori consideră că datele devin un factor cheie de diferențiere competitivă în cadrul organizațiilor și între industrii.

Frontiera noastră infinită: Ciclul de feedback între știință și tehnologie devine din ce în ce mai rapid, fiecare accelerând progresul celeilalte, în moduri în care 75% dintre respondenți cred că ar putea începe să deblocheze marile provocări ale lumii.

Bazându-se pe ani de cercetare și pe activitate pentru clienți, Accenture a înființat Centrul de excelență pentru inteligență artificială generativă și modele lingvistice mari (LLM), care reunește 1.600 de profesioniști dedicați inteligenței artificiale generative și valorifică experiența și profunzimea a peste 40.000 de profesioniști în domeniul inteligenței artificiale și al datelor din cadrul Accenture. Pentru a-i îndruma și informa pe liderii de afaceri, Accenture a publicat „A New Era of Generative AI for Everyone", un studiu aprofundat al inteligenței artificiale generative/LLM, care oferă informații practice despre modul în care liderii pot utiliza cel mai bine această tehnologie perturbatoare.

Timp de 23 de ani, Accenture a aruncat o privire obiectivă asupra peisajului companiilor pentru a identifica tendințele tehnologice cu cea mai mare probabilitate de a perturba afacerile și industriile.

Pentru mai multe informații despre raportul din acest an, vizitați accenture.com/technologyvision sau urmăriți conversația pe Twitter cu #TechVision.