Peste 60% dintre magazinele online care au ales să integreze serviciile Packeta România, în ultimele șase luni, intenționează să își vândă produsele în străinătate. În prezent, piețele internaționale sunt mult mai accesibile, infrastructurile de transport sunt mai avansate decât oricând, serviciile de livrare sunt mult îmbunătățite, în timp ce procesul de returnare a produselor este simplificat.

Magazinele online din România vizează pentru extindere internațională destinații de livrare precum Ungaria, Bulgaria, Grecia, Italia, Spania, Anglia, Germania, Cehia și Polonia și, în general, zonele unde există comunități mari de români.

În ultimii doi ani, Packeta România a înregistrat o dublare a numărului de colete livrate cross-border, atât din România către alte țări, cât și din străinătate către România.

Pentru 2023, este estimată o creștere de până la 50% pe acest segment, pe fondul unui interes crescut din partea magazinelor online de a livra produse în afara țării, dar și al schimbării comportamentului de consum, tot mai mulți români comandând produse din străinătate.

CITEȘTE ȘI: Packeta lansează aplicația mobilă pentru livrare

De cealaltă parte, în afară de țara noastră, românii comandă produse la magazinele online din Polonia, Germania, Cehia, Slovacia, Italia, Ungaria, Grecia, Bulgaria și China, iar ca particularitate, în preferințele românilor, dacă în anii trecuți predomina categoria IT&C, acum se observă o creștere semnificativă a segmentului de fashion, atât pe partea de import, cât și de export.

Ce trebuie să facă magazinele online ca să vândă internațional

Un prim pas în extinderea pe alte piețe începe cu o analiză detaliată asupra piețelor vizate pe care magazinele online doresc să se extindă. Astfel, plecând de la un context mai larg al pieței, precum economia, valoarea pieței de eCommerce, comportamentul consumatorilor de online, mergând până la lucruri specifice, care țin de nișă, valoarea cotei de piață, concurență, prețurile practicate, legislație, găsirea unor soluții fezabile între costuri și transportul produselor etc., acestea fiind aspecte care ajută magazinele online să își creeze strategia și propriile previziuni.

Pe de alta parte, în funcție de dimensiunea business-ului pot fi adoptate modalități diferite de extindere a livrărilor cross-border. O opțiune rapidă și mai puțin costisitoare pentru a testa potențialul pieței o reprezintă listarea și vânzarea prin marketplace-urile internaționale, care oferă toate funcționalitățile necesare dezvoltării unei activități de comerț online.

O altă opțiune o reprezintă extinderea directă prin propriul site. Implicațiile investiționale și resursele alocate sunt mai mari în acest scenariu, începând de la pregătirea site-ului în limba țării vizate, implementări de funcționalități și servicii de livrare, cadrul legislativ specific, resurse umane, marketing sau integrarea transportatorilor.