Mai mult de jumătate (55%) dintre organizaţiile globale se află în faza de testare sau de exploatare a Inteligenţei Artificiale Generative şi au crescut investiţiile pe acest segment, în ultimele zece luni, relevă un studiu publicat recent de Gartner.

Conform datelor cuprinse în cercetarea de specialitate, 45% dintre liderii executivi au raportat că se află în faza de testare a inteligenţei artificiale generative, iar alţi 10% că au implementat soluţii de acest fel în exploatare. Aceste ponderi reprezintă o creştere semnificativă în comparaţie cu sondajul Gartner efectuat în martie şi aprilie 2023, în care doar 15% dintre respondenţi se aflau în faza de testare a inteligenţei artificiale generative şi 4% erau în exploatare.

În acelaşi timp, opt din zece (78%) reprezentanţi ai companiilor cred că beneficiile inteligenţei artificiale generative depăşesc riscurile, în creştere de la 68% care au raportat această opinie în sondajul anterior.

De asemenea, 45% dintre întreprinderi îşi extind investiţiile în inteligenţa artificială generativă pe mai multe funcţii de afaceri, dintre care 22% pe mai mult de trei funcţii diferite. În acest sens, dezvoltarea software-ului este funcţia cu cea mai mare rată de adoptare sau investiţii în inteligenţa artificială generativă, urmată îndeaproape de marketing şi servicii pentru clienţi.

Iniţiativele de creştere au fost menţionate ca principala preocupare de business a investiţiilor în inteligenţa artificială generativă de către 30% dintre cei intervievaţi, urmate de optimizarea costurilor (26%) şi experienţa clienţilor/retentarea (24%).

Sondajul Gartner a inclus 1,419 de respondenţi care au participat la un webinar Gartner în septembrie 2023, unde au discutat despre costurile şi riscurile întreprinderilor legate de inteligenţa artificială generativă.

Foto: Dreamstime