Mai mult de jumătate (55%) dintre organizaţiile globale se află în faza de testare sau de exploatare a Inteligenţei Artificiale Generative şi au crescut investiţiile pe acest segment, în ultimele zece luni, relevă un studiu publicat recent de Gartner.
Conform datelor cuprinse în cercetarea de specialitate, 45% dintre liderii executivi au raportat că se află în faza de testare a inteligenţei artificiale generative, iar alţi 10% că au implementat soluţii de acest fel în exploatare. Aceste ponderi reprezintă o creştere semnificativă în comparaţie cu sondajul Gartner efectuat în martie şi aprilie 2023, în care doar 15% dintre respondenţi se aflau în faza de testare a inteligenţei artificiale generative şi 4% erau în exploatare.
În acelaşi timp, opt din zece (78%) reprezentanţi ai companiilor cred că beneficiile inteligenţei artificiale generative depăşesc riscurile, în creştere de la 68% care au raportat această opinie în sondajul anterior.
De asemenea, 45% dintre întreprinderi îşi extind investiţiile în inteligenţa artificială generativă pe mai multe funcţii de afaceri, dintre care 22% pe mai mult de trei funcţii diferite. În acest sens, dezvoltarea software-ului este funcţia cu cea mai mare rată de adoptare sau investiţii în inteligenţa artificială generativă, urmată îndeaproape de marketing şi servicii pentru clienţi.
Citește și:
Iniţiativele de creştere au fost menţionate ca principala preocupare de business a investiţiilor în inteligenţa artificială generativă de către 30% dintre cei intervievaţi, urmate de optimizarea costurilor (26%) şi experienţa clienţilor/retentarea (24%).
Sondajul Gartner a inclus 1,419 de respondenţi care au participat la un webinar Gartner în septembrie 2023, unde au discutat despre costurile şi riscurile întreprinderilor legate de inteligenţa artificială generativă.
Foto: Dreamstime