Jumătate dintre activităţile de planificare şi execuţie strategică ale companiilor ar putea fi parţial sau complet automatizate, în condiţiile în care, în prezent, ponderea acestora este de doar 15%, relevă rezultatele unui sondaj realizat de consultanţii Gartner.

În acelaşi timp, 79% dintre strategii corporativi consideră inteligenţa artificială (IA) şi analiticele ca fiind esenţiale pentru succesul companiilor în următorii doi ani. Totodată, mai puţin de jumătate dintre respondenţi au declarat că folosesc instrumente mai avansate, cum ar fi: analitici predictive, prescriptive sau grafice.

La nivel general, strategii au spus că, în medie, 50% din activităţile de planificare şi execuţie strategică ar putea fi parţial sau complet automatizate. În prezent, procentul acestora este de 15%.

Potrivit sondajului, 20% dintre cei chestionaţi au raportat că folosesc instrumente legate de IA (învăţarea automată - machine learning) sau procesarea limbajului natural (natural language processing), pentru funcţiunile lor.

Cu toate acestea, un procent mare de lideri de strategie au spus că fie testează în proiecte-pilot aceste instrumente, fie explorează opţiunile de utilizare. De exemplu, 51% au spus că investighează învăţarea automată şi 45% au spus acelaşi lucru despre analiticile predictive.

Cercetarea Gartner relevă faptul că unul dintre cele mai mari obstacole în calea implementării acestui tip de strategii este stabilirea unui caz de utilizare bine definit pentru noile tehnologii. Astfel, peste jumătate (52%) dintre strategi raportează că aceasta este una dintre cele mai importante trei provocări, fiind cel mai des selectat răspuns.

Sondajul a fost realizat în perioada octombrie 2022 – aprilie 2023, în rândul a 200 de lideri de strategie corporativă din organizaţii din America de Nord, Europa de Vest, Asia/Pacific şi Australia/Noua Zeelandă, ce activează în diferite industrii, cu venituri şi dimensiuni diverse.

Foto: Dreamstime