SelfPay a înregistrat în primele patru luni ale acestui an plăți ale taxelor și impozitelor efectuate prin intermediul rețelei sale de stații de plată în valoare cumulată de peste 250 de milioane de lei.

Ca număr de tranzacții, în aceeași perioadă au fost procesate 1,5 milioane de astfel de plăți prin intermediul stațiilor de plată SelfPay. Compania SelfPay operează în România peste 11.000 de stații de plată amplasate în mai mult de 2.000 de localități.

În prezent, SelfPay le oferă utilizatorilor posibilitatea de a plăti, folosind rețeaua sa de stații de plată, un număr de 63 de tipuri de taxe și impozite (față de doar 47 la finalul lunii aprilie 2023), de la plata rovinietei la tarifele pentru emiterea pașaportului. La acestea se adaugă diferite taxe fără debit și alte impozite și taxe către 57 de instituții publice locale (față de 41 la sfârșitul lunii aprilie 2023). În total, SelfPay pune astăzi la dispoziția utilizatorilor posibilitatea de a plăti peste 300 de servicii.

„Creșterea numărului serviciilor de plată disponibile în rețeaua de stații de plată SelfPay se reflectă în avansul volumelor plăților efectuate”, spune Adrian Badea, CEO SelfPay.

Ponderea plăților către stat în totalul celor realizate prin intermediul stațiilor de plată SelfPay în primele patru luni ale anului a ajuns la 10,7% ca număr de tranzacții, respectiv 11,5% ca valoare.

În primele patru luni ale anului curent, stațiile de pată SelfPay au procesat în total aproape 14 milioane de plăți, în valoare totală de circa 2,22 miliarde de lei.

„Suntem foarte optimiști cu privire la dezvoltarea acestui segment de servicii, în contextul în care există o cerere substanțială pentru soluții alternative pentru plata obligațiilor către stat”, afirmă Adrian Badea. „Există categorii importante de consumatori care, din diferite motive, fie nu mai au acces la opțiunea clasicului ghișeu – pentru că administrația locală se digitalizează sau pentru că locațiile fizice se împuținează din cauza restrângerii bugetelor publice – fie nu se simt confortabili în mediul online. Un număr semnificativ de consumatori doresc să își achite diversele obligații de plată la un echipament self-service, folosind cardul bancar sau numerar, la fel de ușor ca la ghișeu, dar fără inconvenientul birocrației și al statului la coadă. Stațiile de plată SelfPay reprezintă o astfel de soluție comodă și accesibilă pentru aceste categorii de consumatori; oriunde te-ai afla în România, ai în apropiere o atație de plată.”

Ȋn mod particular, patru categorii de plăți se detașează de restul: cele pentru rovinietă, tariful pentru eliberarea pașaportului și cele pentru eliberarea permisului de conducere, respectiv a certificatului de înmatriculare.

În aceste categorii, la stațiile de plată SelfPay s-au efectuat în perioada ianuarie-aprilie 2024 tranzacții în valoare de peste 96 milioane lei. Plățile către bugetele locale au înregistrat cel mai puternic avans în termeni de volum în primele patru luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (+42%).

„Ar mai trebui menţionat că în acest moment există doi mari jucători cu acoperire naţională, pe această piață a serviciilor de plăți către bugetele publice: Ghiseul.ro și rețeaua de Stații de Plată SelfPay”, spune Adrian Badea. „În platforma Ghiseul.ro, o soluție strict online, sunt înrolate în prezent 1.464 de instituții publice centrale și locale, dintre care 1.368 sunt înrolate pentru plata impozitelor și taxelor locale. După cele mai recente date, Ghiseul.ro are circa 2,2 milioane de utilizatori activi și de la începutul anului până la finalul lunii aprilie a înregistrat circa 2,5 milioane de tranzacții, colectând aproximativ 1,5 miliarde de lei. Prin comparație, tot în primele patru luni din acest an SelfPay a procesat 1,5 milioane de tranzacții în valoare de peste 250 milioane de lei, cu doar 63 de servicii de tip taxe şi impozite. Ceea ce demonstrează că în continuare există un segment semnificativ de utilizatori care au nevoie de servicii de plată precum cele pe care le oferim – în primul rând cu prezență fizică, dar cu avantajul accesibilității și ușurinței în utilizare.”