Companiile și liderii lor trebuie să se pregătească pentru schimbări în ceea ce privește modelele de afaceri din cauza modificării comportamentului clienților, care găsesc o valoare din ce în ce mai mare în noile tehnologii emergente, conform raportului Accenture Life Trends 2023.

După mai mulți ani de instabilitate continuă la nivel mondial, oamenii au acum acces mai mare la tehnologiile emergente – inclusiv Inteligența Artificială (AI), web3 și tokenizare – ceea ce va duce la dezvoltarea următoarei generații de creativitate, comunitate și confidențialitate a datelor. Bazându-se pe experiența de 15 ani a Fjord Trends, raportul (intitulat acum Accenture Life Trends 2023) identifică cinci macro tendințe globale ale comportamentului uman care vor modela afacerile, cultura și societatea anul acesta.

„Momentele dificile îi fac pe oameni să se întrebe cât control au de fapt asupra propriei vieți. Pe măsură ce inevitabil se adaptează, deciziile luate pentru a prelua din nou controlul vor afecta brandurile și organizațiile cu care interacționează", a spus Mark Curtis, lider global, Thought Leadership, Metaverse și Sustenabilitate, Accenture Song. „Această nouă dinamică a puterii va crea oportunități pentru companii de a dezvolta modalități moderne de a se implica și de a construi relații cu clienții."

Previziunile anuale au fost realizate cu ajutorul informațiilor obținute prin consultarea rețelei globale de designeri, creativi, tehnologi, sociologi și antropologi de la Accenture Song și includ următoarele tendințe și acțiuni de care companiile trebuie să țină cont în 2023:

Ne aflăm într-o permacriză (o perioadă prelungită de instabilitate și insecuritate), dar ne vom adapta

Lumea trece de la o catastrofă globală la alta. Dar, așa cum umanitatea a făcut-o de milenii, oamenii se adaptează la instabilitate prin alternarea între patru reacții: luptă, evadare, concentrare și blocare, care vor afecta ceea ce oamenii cumpără și modul în care privesc brandurile și angajatorii lor - iar companiile trebuie să fie pregătite.

Care este viitorul în materie de loialitate

Într-o lume instabilă, oamenii caută locuri în care simt că aparțin. Drept urmare, brandurile moderne vor fi construite mai întâi ca niște comunități, remodelând loialitatea și participarea la brand.

De exemplu, majoritatea participanților la focus-grupurile de cercetare ale Accenture au încercat noi hobby-uri sau s-au alăturat unor noi comunități în ultimele șase până la nouă luni.

Tehnologia emergentă conduce în mare măsură cele trei direcții care să permită acest model.

  • Comunități de apartenență: pe platforme precum Reddit, Discord și Twitch. 
  • Token-gating: acces exclusiv rezervat doar pentru "deținătorii de token-uri".
  • Obiecte de colecție: artă digitale, autografe, cărți de schimb și altele. 

Importanța lucrurilor intangibile

În timp ce dezbaterea continuă în jurul întoarcerii la birou, un lucru este clar: pentru mulți oameni nu este încă o variantă.

Toată lumea a resimțit pierderea beneficiilor intangibile de la birou, cum ar fi întâlnirile ocazionale și consilierea constantă și apropiată a noilor angajați. Acum, consecințele acestei pierderi devin clare. Fără implicarea în persoană, companiile pot pierde la capitolele de mentorat, inovare, cultură și incluziune. Este timpul ca liderii să se întoarcă la masa de lucru pentru a elabora un plan logic, reciproc avantajos.

Inteligența Artificială devine partenerul de creativitate al oamenilor

Inteligența Artificială se află acum în mâinile utilizatorilor obișnuiți și reprezintă un nou instrument pentru procesul creativ.

Dintr-o dată, rețelele neuronale au fost puse la dispoziție pe scară largă pentru a genera limbaj, imagini și muzică cu foarte puțin efort sau pricepere.

De asemenea, evoluțiile din cadrul AI ajung pe piață cu o viteză uimitoare. La scară largă, aceasta este o descoperire incredibilă pentru creativitate.

Companiile trebuie să se gândească la modul în care vor ieși în evidență în marea de conținut generat de AI și la modul în care vor folosi AI pentru a spori viteza și originalitatea inovației.

Portofelele digitale ar putea pune capăt crizei identității digitale

Utilizarea datelor cu caracter personal ar fi trebuit să se transforme de mult timp. Transparența și încrederea în experiențele online ale brandurilor se diminuează rapid în mod egal.

Dar controlul asupra datelor ar putea reveni în curând la utilizator. Portofelele digitale care conțin token-uri (reprezentând metode de plată, acte de identitate, carduri de fidelitate și multe altele) vor permite oamenilor să decidă cât de multe date împărtășesc cu organizațiile - și chiar să le vândă acestora.

Aceasta este o veste excelentă pentru branduri: datele pe care oamenii le cedează vor fi chiar mai valoroase decât informațiile de la terți care nu mai sunt colectate într-o lume fără cookie-uri.

„Schimbările la nivel de control duc, în cele din urmă, la schimbări de putere, iar aceste schimbări aparent mici - dar profunde - în comportamentul uman vor modifica dinamica puterii între oameni și organizații”, a menționat și David Droga, CEO și Creative Chairman, Accenture Song. „În rolurile de lideri, lucrători, clienți, consumatori și creatori, oamenii caută modalități de a recâștiga controlul. Rezultatele vor arăta diferit - o nouă imagine a progresului - față de ceea ce am văzut până acum, datorită schimbărilor de atitudine și maturizării tehnologiei."

Pentru a citi raportul complet Life Trends 2023 din acest an, care include recomandări pentru companii și lideri, accesați link-ul de aici.

Raportul Accenture Life Trends 2023 poate fi, de asemenea, explorat în Accenture Foresight, o aplicație care oferă un feed personalizat cu cele mai recente rapoarte, studii de caz, bloguri, grafice de date interactive, podcast-uri și multe altele.

+

Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu experiență în digital, cloud și securitate. Oferă servicii de strategie și consultanță, servicii interactive, tehnologie, operațiuni și Accenture Song, bazate pe cea mai mare rețea de centre de tehnologie avansată și operațiuni inteligente din lume. Compania are 721.000 de angajați în 120 de țări și acoperă 40 de industrii.